شناسهٔ خبر: 47922504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بازرسی گلستان:

پرونده ساخت‌وسازهای غیرمجاز روستای زیارت به دستگاه قضایی ارسال شد

سیدحسین حسینی

مدیرکل بازرسی استان گلستان گفت: پرونده مربوط به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای زیارت گرگان، حدود سه ماه قبل تکمیل و به دستگاه قضایی فرستاده شد و در آنجا نیز فرایند رسیدگی را طی می‌کند.

صاحب‌خبر -

محمدتقی مشهدی صبح سه‌شنبه یکم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: در رابطه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در روستای زیارت گرگان، ۲۰ تا ۳۰ فرد مسئول به خاطر اقدامات خلاف قانون و ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی افزود: این افراد شامل مسئولین وقت در ۶ دستگاه اجرایی و حتی معاونین وقت استاندار می‌شود و رسیدگی به پرونده آنها در مراجع ذیصلاح در حال انجام است.

مدیرکل بازرسی گلستان خاطرنشان کرد: در این گزارش آسیب‌شناسی نیز انجام شده تا از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این منطقه جلوگیری شود.

مشهدی در ادامه بیان کرد: بعد از سیل سال ۹۸، سازمان بازرسی به مسئله ورود کرد و در این رابطه ۱۲۰ مورد نظارت و حضور میدانی صورت گرفت که در نهایت به تهیه گزارشی چند صد صفحه‌ای منتهی و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت. در این گزارش به ترک فعل‌های مدیران وقت اشاره شد و در دستگاه قضایی برخی محکومیت‌ها برای این افراد در نظر گرفته شد.

وی گفت: طی یک سال اخیر ۱۵ فقره کشف فساد اقتصادی شامل ارتشاء، اختلاس، تحصیل مال نامشروع و کلاهبرداری در استان داشتیم که به دستگیری افراد منجر شد و برخی محکوم و برخی نیز در مراحل تحقیقات قرار دارند.

مدیرکل بازرسی گلستان به یکی از پرونده‌های فساد اقتصادی اشاره کرد و افزود: در یکی از موارد رئیس بانک با همراهی یکی از کارکنان بانک در بحث تسهیلات ارزان قیمت سیل سال ۹۸، از افراد فرم تعهد سفید امضا دریافت و بعد از دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر مشتری، ۹۵ میلیون تومان را برای خود برمی‌داشتند و تنها ۵ میلیون تومان را به حساب مشتری واریز می‌کردند. این افراد از این راه حدود ۸ میلیارد تومان به دست آوردند.

مشهدی بیان کرد: طی یک سال اخیر حدود ۱۱۰ نفر از مدیران، کارمندان و کارشناسان دستگاه‌های مختلف به دلیل ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی شدند. در این مدت با نظارت بر معاملات، مناقصات و مزایده‌ها از حیف و میل شدن ۹۱۰ میلیارد تومان جلوگیری شد.

انتهای پیام

نظر شما