شناسهٔ خبر: 47922433 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس:

اقتصاد پایدار محصول جامعه اخلاق مدار است

ایزدفر با بیان اینکه اقتصاد پایدار محصول یک جامعه اخلاق مدار است، گفت: اگر جامعه‌ای درست و بر اساس اصول اخلاقی و انسانی پیش برود تمام بخش‌ها با بخش اقتصاد همراهی می‌کنند و اقتصاد پایدار در آن شکل خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس در جلسه کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس که با موضوع بررسی نقش اخلاق مداری در روابط اجتماعی و اقتصادی جامعه به صورت وبینار برگزار شد با بیان اینکه اقتصاد پایدار محصول یک جامعه اخلاق مدار است، گفت: اگر جامعه‌ای درست و بر اساس اصول اخلاقی و انسانی پیش برود تمام بخش‌ها با بخش اقتصاد همراهی می‌کنند و اقتصاد پایدار در آن شکل خواهد گرفت.

صلاح‌الدین ایزدفر افزود: با توجه به مهم بودن اخلاق به عنوان یک پیش نیاز در امور اجتماعی و اقتصادی، ما در کمیسیون اخلاق کسب و کار اتاق بازرگانی فارس این مهم را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

او با تاکید بر نهادینه شدن و ترویج اصول اخلاقی در بین دانش آموزان بیان کرد: اخلاق در شکل گیری بنیان اجتماع و به ویژه اقتصاد پایدار بسیار موثر است به طوری که اقتصاد پایدار ریشه در نظام‌مند کردن روابط در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، سیاسی، حقوقی و فرهنگی بین عناصر یک جامعه دارد.

ایزدفر از جمله پیامد‌های ترویج اخلاق در جامعه را امنیت و اعتماد عنوان و اظهار کرد: گسترش برخی از ناهنجاری‌ها در جامعه از جمله قانون گریزی و نادیده گرفتن حقوق دیگران از نشانه‌های عدم توجه به ارزش‌های اخلاقی است که این تغییر ارزش‌ها در نظام اجتماعی ما در اصول و مناسبات اخلاقی جامعه ما نقش تعیین کننده‌ای دارد.

او با بیان اینکه برای بهره مندی از زندگی سالم نیازمند داشتن اخلاق برای برقراری ارتباط بین افراد جامعه هستیم، اضافه کرد: اگر بخواهیم آسیب‌های اجتماعی جامعه را به حداقل برسانیم باید اخلاق و ارزش‌های اخلاقی را در جامعه ترویج کنیم که منافع این فرهنگ در تمام افراد و در تمام بخش‌های جامعه قابل رویت خواهد بود.

ایزدفر تصریح کرد: مسائل اقتصادی و معیشتی از جمله زمینه‌های بروز ناهنجاری‌های اجتماعی است که ایجاد تعادل در ساختار‌های اجتماعی و اقتصادی در این بخش از جامعه باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما