شناسهٔ خبر: 47922260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضور دوچرخه سوار زنجانی در پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو قطعی شد

زنجان - ایرنا - رییس هیات دوچرخه سواری استان زنجان گفت: حضور "مهدی محمدی" دوچرخه سوار معلول این استان در بازی‌های پارالمپیک ۲۹۲۱ توکیو، قطعی اعلام شد.

صاحب‌خبر -

فرهاد عصفوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوچرخه سوار شایسته و مجرب زنجانی پس از بازگشت موفقیت آمیز از مسابقات کاپ جهانی بلژیک که اردیبهشت ماه امسال انجام و برای کشور و این استان فخرآفرین شد طبق ضوابط کمیته ملی پارالمپیک در رکوردگیری نهایی که اوایل خرداد ماه امسال در تهران برگزار شد شرکت کرد و توانست توانمندی خود را برای اعزام به بازی های پارالمپیک توکیو نشان داد.

وی اظهار داشت: محمدی در این مسابقات رکوردگیری که در پیست سیمانی برگزار شد توانست در ماده تعیقی انفرادی مسافت چهار کیلومتری را مدت ۵ دقیقه و ۳ ثانیه، طی کند و رکورد قبلی خود در مسابقات قهرمانی آسیا را که در سال ۲۰۱۹ در کره جنوبی برگزار شد و مقام نخست را به دست آورد مجدد تکرار کند.   

عصفوری تصریح کرد: در رشته دوچرخه سواری بازی های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو از ایران ۲ نماینده حضور خواهند داشت که سعید صفرزاده از تبریز در المپیک و مهدی محمدی از زنجان در پارالمپیک به مصاف حریفان خواهند رفت.

بگفته وی، این دوچرخه سوار شایسته زنجانی در بازی‌های پارآسیایی جاکارتا با به دست آوردن نشان برنز در ماده پیست کسب سهمیه کرده بود که در مسابقات کاپ جهانی بلژیک نیز به دنبال کسب سهمیه در بخش جاده و همچنین ثبت امتیازاتش در رنکینگ جهانی بود.

نظر شما