شناسهٔ خبر: 47922187 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک شناگر ایرانی عازم توکیو می‌شود/ تلاش برای سهمیه مستقیم ادامه دارد

معصومه عبدالجوادی

فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو یک سهمیه یونیورسالیتی برای حضور یک شناگر در مسابقات المپیک توکیو را کسب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بعد از مسابقات کسب سهمیه المپیک صربستان که شناگران ایران نتوانستند سهمیه مستقیم المپیک را کسب کنند مجوز حضور یک شناگر در المپیک تحت عنوان سهمیه یونیورسالیتی (سهمیه اعطایی فدراسیون جهانی) به شنای ایران داده شده است.

فینا سهمیه یونیورسالیتی را به بهترین شناگر اعطا خواهد کرد که باید دید با توجه به رکوردهای شناگران ایران (متین بالسینی، بنیامین قره‌حسنلو، سینا غلامپور و مهدی انصاری) این سهمیه به کدام شناگر تعلق می‌گیرد.

البته ممکن است به سبب رکوردهای شناگران که به ورودی المپیک نزدیک بود ایران بتواند یک سهمیه یونیورسالیتی دیگر نیز بگیرد و دو نماینده ایران در المپیک شرکت کنند.

از طرفی دیگر ممکن است یک یا دو شناگر ایران راهی مسابقات کسب سهمیه المپیک بوسنی شوند و شانس خود را برای کسب مستقیم سهمیه المپیک امتحان کنند. متین بالسینی در ۲۰۰ متر پروانه و بنیامین قره حسنلو در ۵۰ متر آزاد رکوردهای خوبی در مسابقات صربستان ثبت کردند و تنها چند صدم ثانیه با ورودی المپیک فاصله داشتند که ممکن است راهی مسابقات بوسنی شوند و برای کسب سهمیه مستقیم تلاش کنند.

متین بالسینی شناگر ۱۹ ساله ایران توانست دوبار در مسابقات کسب سهمیه المپیک صربستان رکورد ملی ۲۰۰ متر پروانه را جابجا کند. او رکورد ۲:۰۰.۹۴ را ثبت کرده و قرار است در مسابقات بوسنی نیز شرکت کند تا شانس خود را برای کسب مستقیم سهمیه المپیک امتحان کند. 

به هرحال اکنون شنای ایران یک نماینده از طریق سهمیه یونیورسالیتی در المپیک توکیو خواهد داشت که ممکن است از طریق سهمیه مستقیم یا یک سهمیه یونیورسالیتی دیگر تعداد نمایندگان شنای ایران در توکیو افزایش یابد.

محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا،‌ شیرجه و واترپلو درباره این موضوع به ایسنا گفت: سهمیه یونیورسالیتی را به برخی کشورها می‌دهند البته این سهمیه به یک زن و یک مرد داده می شود که آقای المسلم این کمک را به ما کرد و فعلا یک سهمیه به ما داده است. البته حضور بالسینی در مسابقات بوسنی به خاطر تلاش‌های خود و خانواده اش است. او در این ماه‌ها واقعا زحمت کشید و می‌خواهد شانس خود را برای کسب سهمیه مستقیم امتحان کند. 

انتهای پیام

نظر شما