شناسهٔ خبر: 47921988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار:

پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات زنجان به نحو شایسته‌ای اجرا شد

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با قدردانی از مشارکت مردم و دستگاههای متولی در برگزاری هرچه بهتر انتخابات ۲۸ خرداد گفت: با تمهیدات اتخاذ شده قبل از اجرای انتخابات در خصوص رعایت پروتکلهای بهداشتی این مهم با حضور ناظرین بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به نحو شایسته انجام شد.

صاحب‌خبر -

خدابخش مرادی نافچی روز سه شنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با تاکید بر اینکه گزارشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعبات رای گیری گزارش نشد، افزود: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان روند افزایشی مراجعات سرپایی به مراکز درمانی به وقوع پیوسته است که عموم و دستگاههای متولی امر به این موضوع توجه داشته باشند و نسبت به تشدید نظارت و رعایت پروتکلهای بهداشتی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند. 

وی با تاکید بر اینکه این موضوع باید در شهرهای زنجان، ابهر، خرمده، خدابنده و طارم جدی گرفته شود، گفت: تمامی مدیران دستگاههای متولی مکلف به رعایت پروتکلهای بهداشتی در حوزه ماموریتی خود هستند و در این خصوص مدیریت و نظارت های لازم را انجام دهند.
مرادی نافچی با اشاره به آغاز فصل تابستان گفت: با توجه به گرمای هوا از شهرداری به ویژه سازمان حمل و پایانه ها درخواست می شود نظارت و دقت عمل رعایت پروتکل های بهداشتی در حمل و نقل درون شهری و برون شهری را از مبدا تا مقصد داشته باشند تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه این استان قطب و مرکز توزیع واکسن شمالغرب کشور محسوب می شود، افزود: طبق گزارش اعلام شده، میزان تزریق واکسن کرونا در گروه هدف جمعیت ۸۰ سال به بالا ۷۸ درصد، ۷۵ تا ۷۹ سال ۷۲ درصد و جمعیت ۷۰ تا ۷۴ سال نیز ۷۳ درصد بوده است که جای قدردانی دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با اشاره به اینکه انتظار بر این است که طرح شهید سلیمانی با همکاری سپاه، مرکز بهداشتی، فرمانداران و نیروی انتظامی با ۲ رویکرد پیشگیری از نقض قرنطینه و رصد افراد پی سی آر مثبت را مورد توجه قرار دهند، گفت: به رغم انجام واکسیناسیون، کنترلها و مداخلات، ناخواسته امکان افزایش جامعه هدف وجود دارد و بر این مبنا این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این استان با توجه به آمارها، به نسبت جمعیتی تعداد ۳۰ مرکز تجمعی واکسیناسیون را مورد توجه قرار داده که عدد مناسبی را شامل می شود، اضافه کرد: انتظار بر این است که معاونت اقتصادی استانداری و مدیرانی که نسبت به آماده سازی و تجهیز آن ها اقدام کردند، به اتمام برسانند تا شهروندان برای بهره گیری از خدمت مورد نظر از امکانات لازم به ویژه سیستم سرمایشی آن بهره مند شوند.

این مسوول ادامه داد: برای ایجاد مراکز تجمعی حوزه های انتظامی، نظامی و تیپ ۲۱۶ ارتش استان نیز به عنوان کانون های جمعتی اهتمام لازم را به این مهم داشته اند تا به گروههای هدف خدمات رسانی شده بطوری که از زمان شیوع کرونا اقدامات و تمهیدات مختلفی را در حوزه های مختلف کرونایی انجام دادند.

مرادی با اشاره به اجازه مجوز فعالیت های برخی واحدها به اقتضای ستاد ملی کرونا  از قبیل حوزه ورزش تاکید کرد: مدیرانی که در حوزه مسوولیت خود مراکز تجمعی و یا تکثری و یا فعالیت های جنبی را آغاز کردند باید  بر نحوه اجرای پروتکلهای بهداشتی به عنوان یک اولویت اول، نظارت جدی داشته باشند و در این راستا تیم هایی را فعال کرده است تا نسبت به سرکشی مستمر اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که چنین مراکزی با توجه به اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت خود به پروتکل های بهداشتی توجه نکنند، محدودیت هایی اعمال خواهد شد و این در حالی است ستاد کرونای استان به هیچ وجه به دنبال اجرای چنین مساله ای نیست.
 

نظر شما