شناسهٔ خبر: 47921871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره منابع طبیعی آستانه اشرفیه خبر داد

جلوگیری از قاچاق درختان دست کاشت در آستانه اشرفیه

طاهره رفعتی

رئیس اداره منابع طبیعی آستانه اشرفیه گفت: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی آستانه اشرفیه، یک قاچاقچی را که در حال قطع درختان دست کاشت صنوبر در محدوده روستای عسکرآباد این شهرستان بود دستگیر و به پاسگاه انتظامی دهکا تحویل دادند.

صاحب‌خبر -

مهرداد کهنسال در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به مساحت ۱۲ هزار هکتاری اراضی ملی در شهرستان آستانه اشرفیه، اظهار کرد: از این میزان، ۱۴۷۰ هکتار مربوط به جنگل های جنگلی و ۱۰۴۱ هکتار مربوط به اراضی جنگل کاری شده است.

وی مساحت اراضی ساحلی شهرستان آستانه اشرفیه را ۱۱۸۹ هکتار دانست و تصریح کرد: این شهرستان دو پارک جنگلی دارد که پارک جنگلی صفرابسته ۱۳۵۴ هکتار و پارک جنگلی کیاشهر ۲۰ هکتار مساحت دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستانه اشرفیه، عمده ترین چالش این شهرستان در حوزه حفاظت از اراضی ملی را قاچاق چوب آلات جنگلی دانست و عنوان کرد: در راستای تشدید مقابله با قاچاق چوب آلات، از قطع غیرمجاز درختان دست کاشت جلوگیری شد.

کهنسال ادامه داد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی آستانه اشرفیه، یک قاچاقچی را که در حال قطع درختان دست کاشت صنوبر در محدوده روستای عسکرآباد این شهرستان بود دستگیر و به پاسگاه انتظامی دهکا تحویل دادند.

وی با بیان اینکه همدست وی با چهار فقره سابقه قطع غیرمجاز درختان جنگلی به محض نزدیک شدن ماموران از محل تخلف متواری شد، خاطرنشان کرد: یک دستگاه اره موتوری بی صدای دست ساز هم کشف و ضبط شد.

رئیس اداره منابع طبیعی آستانه اشرفیه، با اشاره به تلاش ماموران برای دستگیری قاچاقچی چوب که از صحنه جرم فرار کرده بود، گفت: سه اصله درخت صنوبر قطع شده در این مکان، به ارزش بیش از شش میلیون تومان برای فروش به محوطه اداره منابع طبیعی آستانه اشرفیه برده شد.

وی همچنین از توقیف خودروی نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی به تعداد ۱۱ اصله در روستای صفرابسته کیاشهر از گونه صنوبر دست کاشت خبر داد و اضافه کرد:شهروندان در صورت مشاهده تخلف در محیط زیست و قطع غیرمجاز درختان، مورد را به سامانه امداد جنگل و مرتع به شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ گزارش دهند.

انتهای پیام

نظر شما