شناسهٔ خبر: 47921819 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

انتقاد مقام صهیونیستی از رویکرد آمریکا نسبت به برجام در جریان سفرش به واشنگتن

مقام صهیونیستی در جریان سفر به واشنگتن از برجام انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از جروزالم پست، آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل هنگام حضور در واشنگتن برای بحث در مورد تهدیدهای ناشی از برنامه هسته‌ای تهران، به مقام‌های آمریکایی در مورد پیوستن دوباره به توافق هسته‌ای ایران هشدار داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای گفت: رئیس ستاد کل بر معایب توافق هسته‌ای فعلی که به ایران اجازه می‌دهد در مورد سانتریفیوژها پیشرفت چشمگیری داشته باشد و همچنین میزان و کیفیت مواد غنی‌شده را طی چند سال آینده به طور قابل توجهی افزایش دهد، تاکید کرد.

وی در این بیانیه افزود: مقام ارشد نظامی اسرائیل تهدید ایجاد شده با بازگشت به توافق هسته‌ای اصلی را تشریح و تأکید کرد که باید تمام اقدامات برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی‌های هسته‌ای نظامی انجام شود.

کوخاوی که در یک سفر چهار روزه در واشنگتن به سر می‌برد، در حال انجام دیدارهایی با لوید آستین وزیر دفاع، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش و ژنرال کنت مک کنزی فرمانده تروریست‌های سنتکام است.

علیرغم اتحاد نزدیک بین اسرائیل و ایالات متحده، به ندرت پیش می‌آید که رئیس ستاد اظهارات علنی درباره موضوعات سیاسی کند یا از سیاست‌ خارجی متحدان انتقاد کند، اما کوخاوی روشن کرده است که وی برجام را خطرناک می‌داند.

کوخاوی در اظهارات بی‌اساس خود مدعی شد: "ایران می تواند تصمیم بگیرد که می‌خواهد به صورت واضح یا بصورت پنهانی به سمت تولید یک بمب پیش رود. با توجه به این تجزیه و تحلیل اساسی، من به اسرائیل دستور داده‌ام که ​​علاوه بر برنامه‌های موجود، تعدادی از برنامه‌های عملیاتی را نیز تهیه کند. ما در حال مطالعه این برنامه‌ها هستیم و طی سال آینده آنها را توسعه خواهیم داد. ”

نظر شما