شناسهٔ خبر: 47921676 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی اعلام کرد؛

۶۳.۹۶ درصد میزان مشارکت مردم خراسان شمالی در انتخابات

رجائی نیا گفت:بزرگترین رویداد سال ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا و عشایر در کمال امنیت، صحت، سلامت و آرامش برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  هادی رجایی نیا دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی در تشریح آخرین آمار از حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات دور قبل ۵۷.۲۷درصد بوده که ۱۱.۶۸درصد رشد به لحاظ میزان مشارکت در انتخابات امسال رقم خورده است.

شهرستان گرمه بالاترین میزان مشارکت در خراسان شمالی

رجائی نیا در خصوص میزان مشارکت مردم استان به تفکیک شهرستان نیز گفت: شهرستان گرمه ۷۴.۲۵، جاجرم ۷۳.۲۳، مانه و سملقان ۷۱.۹۲، فاروج ۷۲.۶۷، شیروان ۶۸.۴۷، راز و جرگلان ۶۳.۸۲، اسفراین ۶۱.۹۲، و بجنورد ۵۶.۵۲ درصد است.

او  تعداد شعب اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری را ۱۲۰۳شعبه و شورا‌های اسلامی شهر و روستا و عشایر را هزار و ۳۲۲ شعبه عنوان کرد و گفت:تعداد کرسی‌ها در۲۴شهر حوزه انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۱۲۸ و تعداد کرسی‌های اصلی در ۷۴۸نقطه روستایی و تیره عشایری، ۲هزار و ۳۲۴ نفر است.

رجایی نیا عنوان کرد: ۱۲۸ نفر منتخب شورای اسلامی شهر و ۲۳۲۴ نفر هم منتخب شورای اسلامی روستا و عشایر هستند.

افزایش بیش از ۱۱ درصدی رشد در میزان مشارکت 

او با اشاره به اینکه در دو شهر بجنورد و شیروان انتخابات شوا‌های اسلامی شهر تمام الکترونیکی برگزار شد، اظهار کرد: ۲۸۶شعبه تمام الکترونیک برای این دو شهر پیش بینی شده بود که از این تعداد ۲۱۰شعبه با ۵۳۳صندوق اخذ رای الکترونیکی برای شهرستان بجنورد و ۷۶شعبه با ۲۰۹صندوق آخذ رای برای شهرستان شیروان است.

دبیر ستاد انتخابات استان در خصوص بازه سنی شرکت کنندگان در انتخابات نیز افزود: ۱۸تا ۲۵ سال ۱۴ درصد، ۲۵تا ۳۵ سال ۲۴ درصد ۳۵تا ۴۵سال ۲۴درصد، ۴۵تا ۵۵ سال ۱۶ درصد، ۵۵تا ۶۵سال ۱۲ درصد، ۶۵تا ۷۵سال ۶ درصد، ۷۵تا ۸۵سال ۲ درصد، ۸۵تا ۹۵سال ۱ درصد بازه سنی شرکت کنندگان است.

هادی رجایی نیا با بیان اینکه ۴۳۰۲۱۲ تعرفه برای انتخابات ریاست جمهوری مصرف شده، عنوان کرد: از تعداد فوق ۳۷۸هزار و ۲۶۴ برگ رای صحیح بود که سید ابراهیم رئیسی ۲۸۱هزار و ۷۳۲ رای، عبدالناصر همتی ۳۸ هزار و ۲۸۰ رای، رضائی میرقائد ۴۰ هزار و ۱۰۲ رای و قاضی زاده هاشمی ۱۸هزار و ۱۶۰ رای را به خود اختصاص دادند.

دبیر ستاد انتخابات استان  افزود: ۵۲درصد مشارکت کنندگان زنان و ۴۸درصد را مردان تشکیل دادند.

انتهای پیام/د

نظر شما