شناسهٔ خبر: 47921468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هزار و ۲۶۷ حادثه‌دیده در خراسان جنوبی امدادرسانی شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: سه ماه نخست سال جاری ۲۶۷ مورد حادثه در این استان به وقوع پیوست که هزار و ۲۶۷ حادثه‌دیده از خدمات امدادی هلال احمر برخوردار شدند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رضایی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: از مجموع این حوادث ۱۸۷ مورد جاده‌ای، ۴۸ مورد شهری، ۱۵ مورد سیل و آبگرفتگی، ۲ مورد غرق‌شدگی، ۲ مورد صنعتی و کارگاهی، پنج مورد حادثه کوهستان و هشت مورد حضوری بوده است.

وی بیان کرد: برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان هزار و ۴۰ نفر در قالب ۴۲۱ تیم امدادی به محل حادثه اعزام شده‌اند و در این حوادث ۴۰۳ خودروی امدادی شامل ۲۲۷ دستگاه آمبولانس و ۱۷۶ دستگاه خودروی نجات به‌کارگیری شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۵۳۶ نفر در حوادث جاده‌ای، ۶۱۰ نفر در سیل و آبگرفتگی، ۷۷ نفر در حوادث شهری، ۶ نفر در حوادث غرق‌شدگی، هشت نفر در حوادث صنعتی و کارگاهی، هشت نفر به صورت حضوری و ۲۲ نفر در حوادث کوهستان، خدمات امدادی را دریافت کردند.

وی ادامه داد: ۳۹ مورد عملیات رهاسازی نیز انجام شده است و در این حوادث ۱۲۹ نفر نجات پیدا کردند، ۱۰۸ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۲۱ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

رضایی با اشاره به اینکه مجموع حوادث به وقوع پیوسته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد کاهش داشته است گفت: متاسفانه حوادث جاده‌ای بیش از ۷۰ درصد مجموع حوادث را به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.

نظر شما