شناسهٔ خبر: 47921211 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش سرعت رسیدگی به پرونده‌ها با توسعه خدمات الکترونیک در خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با توسعه خدمات الکترونیک در دستگاه قضایی، میزان رسیدگی به پرونده‌ها سرعت یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام صادق مرادی  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله بهشتی و یاران وفادارش و هفته قوه قضائیه گفت: یکی از اقدامات دستگاه قضایی با توجه به شیوع بیماری کرونا، افزایش و توسعه خدمات الکترونیک است که از جمله این خدمات روند بررسی الکترونیکی پرونده‌ها است که ماموران رسیدگی به پرونده‌ها و یا شهروندان با دریافت کد سنا می‌توانند به طور الکترونیکی پرونده‌ها را رسیدگی و پیگیری کنند.

او با اشاره به دریافت مجوز افزایش ۱۰ شعبه قضایی در خوزستان افزود: تاکنون ۲ شعبه قضایی در استان راه اندازی شده است که این افزایش شعب زمان رسیدگی به پرونده‌ها را کاهش داده است و همچنین با تلاش مجموعه دستگاه قضایی استان به پرونده‌های قدیمی رسیدگی و حکم صادر و مختومه شده اند.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: با حضور آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه اقدامات خوبی در جهت حمایت از تولید و مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضایی صورت گرفت، در دادگستری کل استان نیز ستاد اقتصاد مقاومتی، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و نظارت و پیگیری حقوق عامه تشکیل و با اطلاع رسانی مردم استان ۲ پرونده بزرگ مفاسد اقتصادی شناسایی و رسیدگی به آن‌ها در حال انجام است.

این مقام مسئول اظهار داشت:  همچنین  ۲۱ کار قاچاق کن در دستگاه قضایی استان شناسایی و دستگیر شده و برای این افراد پرونده تشکیل و با افرادی که با ادعای نفوذ در دستگاه قضایی اقدامات مجرمانه انجام بدهند برخورد خواهد شد.

او در خصوص انجام صلح و سازش در پرونده‌های مختلف در خوزستان بیان کرد: فرهنگ صلح و سازش یکی از سنت‌ها و فرهنگ غنی عشایر و اقوام عزیز خوزستان است و شورا‌های حل اختلاف نقش بسزایی در حل اختلافات و صلح در پرونده‌ها در استان داشته اند.

حجت الاسلام مرادی گفت:  یکی از اقدامات ابتکاری که از سوی دستگاه قضایی استان برای نخستین بار در کشور انجام شده است ایجاد سامانه ۱۸۵۰ در زمان برگزاری انتخابات بود که مردم با این سامانه تماس  گرفته و گزارش‌های تخلف انتخاباتی را اطلاع رسانی می‌کردند.

رئیس کل دادگستری خوزستان  با بیان اینکه به مناسبت هفته قوه قضائیه برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد شد، افزود: همچنین با ایجاد انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در قالب اهدای کارت هدیه، کارت خرید و توزیع بسته‌های کمک مومنانه از این خانواده‌ها حمایت و به مشکلات آن‌ها رسیدگی شده است.

انتهای پیام/ی

نظر شما