شناسهٔ خبر: 47920960 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

شتاب تقویت روابط تل آویو – ابوظبی در دوره بِنِت

در حالی که فقط 9 روز از روی کار آمدن کابینه جدید در سرزمین‌های اشغالی به نخست‌وزیری نفتالی بنت می‌گذرد، روابط اسرائیل و امارات رو به گسترش است و قرار است، وزیر خارجه بِنِت در روزهای آینده به ابوظبی سفر کند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| روابط رژیم صهیونیستی که با امارات متحده عربی در تاریخ 25 شهریور سال گذشته عادی شد و عملا دو کشور عرب حاشیه خلیج فارس یعنی امارات و بحرین با دشمن اول مسلمانان سازش کردند. سران رژیم صهیونیستی با استفاده از فرصت پیش آمده به سرعت به دنبال سفت کردن جا پای خود در منطقه بر آمدند و این موضوع با تغییر "بنیامین نتانیاهو" که 12 سال منطقه را با اقداماتش به آتش کشید و هزاران فلسطینی را به شهادت رساند، نه تنها کم رنگ نشد، بلکه در دوره بنت شدت بیشتری نیز یافته و در این مسیر قرار است، اتفاقات جدیدی بیفتد.

 

به گزارش ایرنا، از مهم‌ترین رویداهایی که قرار است در روزهای آینده میان امارات و رژیم صهیونیستی اتفاق بیفتد، سفر وزیر خارجه تل آویو به ابوظبی می‌باشد؛ نفتالی بنت نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی در پیامی توییتری اعلام کرد که هفته آینده قرار است «یائیر لاپید» نفر دوم کابینه جدید تل‌آویو و وزیر خارجه این رژیم به امارات متحده عربی سفر و برای تعمیق روابط با ابوظبی تلاش کند.

 

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس همچنین اعلام کرد که لاپید وزیر خارجه، اولین وزیر اسرائیلی خواهد شد که به امارات متحده عربی سفر رسمی انجام می‌دهد و این سفر، یک تحول تاریخی و مهم است.

 

بنت همچون نتانیاهو که بارها بر تقویت روابط با ابوظبی تاکید کرده بود، نوشت که «روابط اسرائیل-امارات بخش مهمی از سیاست خارجی اسرائیل است و ما برای تعمیق روابط تلاش خواهیم کرد».

 

بنا بر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، وزارت خارجه این رژیم اعلام کرده که سفر یائیر لاپید به امارات در تاریخ‌های بیست‌ونهم و سی‌ام ژوئن (سه‌شنبه و چهارشنبه، هشتم و نهم تیر ماه) انجام می‌شود.

 

طبق این گزارش‌ها، وزیر خارجه صهیونیست‌ها در این سفر، سفارتخانه تل‌آویو در ابوظبی و کنسولگری این رژیم در دبی را افتتاح می‌کند.

 

قرار است «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات در مدت سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از لاپید میزبانی کند.

 

عبدالله بن زاید اخیرا در تماس تلفنی با نفر دوم کابینه تل‌آویو، ضمن تبریک پُست جدید وی، درباره همکاری‌های دوجانبه و توافق‌های سازش با کشورهای عربی صحبت کرد.

 

در حدود 10 ماه اخیر شرکت‌های مختلف صهیونیستی مجوزهای بی شماری از مقامات اماراتی برای فعالیت در این کشور در زمینه‌های گوناگون اقتصادی، امنیتی، نظامی، فرهنگی – گردشگری و رسانه‌ای دریافت کرده‌اند و عملا امارات به بهشت صهیونیست‌ها در منطقه تبدیل شده است.

 

در حالی که هنوز پای وزیرخارجه رژیم صهیونیستی به امارات نرسیده، شبکه صهیونیستی « i24 » که 10 سال پیش برای رقابت با شبکه خبری «الجزیره» تاسیس شد، از دولت امارات مجوز پخش گرفت و دیروز (دوشنبه) دفتر خود را در دبی افتتاح کرد.

 

اعلام شده که این شبکه صهیونیستی، توافقنامه‌های همکاری متعددی با شرکت‌های رسانه‌ای امارات امضا کرده و همچنین فرصت پخش در این کشور را از طریق کابل‌های الکترونیکی دریافت کرده است.

 

شبکه i24 رژیم صهیونیستی همچنین برای راه اندازی یک کمپین دیجیتالی و تلویزیونی به سه زبان، توافقنامه‌ای با گروه رسانه‌ای "اخبار الخلیج" و وزارت گردشگری امارات امضا کرده است.

 

یکی از اتفاقات نادری که حدود یک ماه پیش میان رژیم صهیونیستی و امارات افتاد، اعلام پرداخت غرامت‌ها و خسارت‌های رژیم صهیونیستی در جنگ 12 روزه از سوی سران امارات بود.

 

تهاجم 12 روزه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در حالی با پیروزی مقاومت فلسطین به پایان رسید که در اثر بمباران‌های این باریکه توسط ارتش این رژیم، خسارت‌های مالی فراوانی به زیرساخت‌های این منطقه وارد شده و نیاز است کشورهای اسلامی به کمک مردم این منطقه بشتابند که البته در این میان برخی از کشورهای اسلامی آمادگی خود را برای بازسازی غزه اعلام کرده‌اند، اما این درحالی است که امارات به جای این که از فلسطینیان حمایت و به آنها کمک کند، اعلام کرده که «غرامت تمام خسارت‌های وارده به اسراییل در جنگ 12 روزه با فلسطینیها را پرداخت می‌کند». 

 

بنا بر اعلام رسانه‌های منطقه، "محمد بن زاید آل نهیان" ولیعهد ابوظبی و جانشین حاکم این کشور پس از پایان جنگ 12 روزه غزه در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی با ابراز همدردی با وی و دیگر صهیونیست‌ها اعلام کرد که ابوظبی غرامت تمام خسارت‌های وارده به اسراییل در جنگ 12 روزه با مقاومت فلسطین را می‌پردازد!، اقدامی که ننگی دیگر بر پیشانی سران امارات وارد کرد.

 

اقدامات سران دو رژیم صهیونیستی و امارات نشان می‌دهد که آنها بر روی خون مسلمانان شرط بندی کرده‌اند و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نیستند، اما در آینده نه چندان دور با یاری خدا شرایط به گونه‌ای رقم خواهد خورد که کابوس صهیونیست‌ها به واقعیت خواهد پیوست و اشغالگران با ترک فلسطین، دیگر نخواهند توانست به مسلمانان ظلمی کنند، موضوعی که دقیقا برای سران امارات نیز صادق می‌باشد.   

 

نظر شما