شناسهٔ خبر: 47920871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست دستیاران تخصصی رشته‌های بالینی در البرز برای لغو آزمون ارتقاء

المیرا دادمهر (اگیر)

جمعی از دستیاران تخصصی رشته‌های بالینی البرز در نامه‌ای به وزیر بهداشت درخواست کردند نسبت به لغو امتحان ارتقاء و گواهینامه در تیر دستور دهد و امتحانات درون گروهی، ملاک سنجش ارتقاء و گواهینامه قرار گرفته و تنها امتحان بورد به صورت اختیاری اواخر شهریور ۱۴۰۰ برگزار شود.

صاحب‌خبر -

جمعی از دستیاران تخصصی رشته‌های بالینی‌ در نامه‌ای به وزیر بهداشت اعلام کردند: همانگونه که استحضار دارید بیش از ۱۵ ماه از شروع اپیدمی کوید۱۹ و پیک‌های متعدد آن می‌گذرد و در این مدت کادر درمان و به ویژه دستیاران تخصصی رشته‌های بالینی بر حسب وظیفه حرفه‌ای، دینی، همراه با مدیریت و رهنمودهای جنابعالی و اساتید، در میدان مبارزه با این بیماری منحوس ایستادگی و علیرغم تحمل سختی ها و درگیر شدن خود و خانواده هایشان لحظه ای از تلاش و خدمت رسانی به بیماران دریغ نکرده اند.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این درخواست به وزیر بهداشت آمده است: بی گمان جنابعالی بعنوان مسئول اصلی برنامه ریزی و مدیریت اپیدمی کرونا تصدیق‌ می‌فرمایید که حضور مستمر و ایثارگرانه دستیاران تخصصی در خط مقدم مبارزه با بیماری و پوشش کشیک‌های پی در پی، طاقت فرسا و افزایش مهارت آنان در برخورد با بیماری کرونا ، از ارکان انکارناپذیر کاهش مرگ و میر و کنترول اپیدمی بوده است. 

دستیاران تخصصی رشته‌های بالینی‌ در ادامه عنوان کردند: دستیاران، سلامت بیماران و سربلندی کشورمان را اولویت اول و اساسی قرار داده و بجای پناه بردن به گوشه کتابخانه‌ها و افزودن بر دانسته‌های صرفا تئوریک، حضور در میدان مبارزه عملی را انتخاب  کرده و اکنون که حاصل این حضور و تلاش بی شائبه به بار نشسته است از جنابعالی و مسولان محترم انتظار داریم که رسیدگی به مشکلات و پاسخ مساعد به خواسته بر حق ما را که تقاضای لغو امتحان ارتقا و گواهینامه است را دراولویت و مورد اجابت قرار دهید.

لازم به ذکر است که علیرغم حضور همه جانبه و تمام وقت در مبارزه با اپیدمی و تحمل سختی‌ها ، از کسب مهارتهای عملی و تئوری غافل نبوده‌ایم و به طور دایم توسط اساتید و مدیران محترم گروه‌های آموزشی مورد سنجش و آزمون‌های متعدد کتبی و عملی و اسکیو PMP و داپس و...   قرار گرفته و صلاحیت بالینی مان تایید شده است.

در بخشی از درخواست دستیاران تخصصی رشته‌های بالینی‌ گفته شده : درشرایطی که  هنوز بخش وسیعی از مناطق کشور درگیر اپیدمی  و بسیاری از بیمارستان‌های آموزشی مملو از بیماران کوید ۱۹ بوده و دستیاران بطور فعال و مستمر در بخش‌های کرونا و پوشش کشیک  بیمارستانهای کرونا مشارکت دارند، زمانی و رقمی برای مطالعه و شرکت در امتحان ارتقاء و گواهینامه بجای نمانده است.

در ادامه دستیاران تخصصی رشته‌های بالینی اظهار داشتند: برگزاری امتحان و افزودن بر خستگی دستیاران و تاخیر در ورود متخصصان به بخش درمانی کشور اقدامی غیر اصولی و ناامید کننده است، لذا از جنابعالی خواهشمندیم نسبت به لغو امتحان ارتقاء و گواهینامه در تیر دستور اقدام مساعد صادر فرمایید و امتحانات درون گروهی فوق الذکر، ملاک سنجش ارتقاء و گواهینامه قرار گرفته و صرفا امتحان بورد بصورت اختیاری در اواخر شهریور ۱۴۰۰ برگزار شود.

در ادامه این درخواست دست جمعی دستیاران تخصصی رشته‌های بالینی‌ آمده است که حضور دستیاران در مبارزه با اپیدمی حسب وظیفه حرفه‌ایی بوده لیکن اظهار لطف و اعلام حمایت وعده‌های جنابعالی و مسئولان در این خصوص دلگرم کننده و تاثیرگذار بوده و اکنون انتظار داریم همانند سال گذشته که با حضور ۳ ماهه دستیاران در اپیدمی نسبت به لغو امتحان ارتقاء و گواهینامه آنان اقدام نموده اید، اگر امتیاز و پاداش بیشتری مد نظرتان نیست،حداقل  امتیازی معادل سال گذشته به دستیارانی‌ که بطور گسترده تر و به مدت بیش  از ۱۵ ماه درگیر اپیدمی بوده‌اند اعطا فرمایید.

بر اساس تقویم آزمون‌های علوم پزشکی که از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی (Ph.D) در روزهای ۵ و ۶ و ۷ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

 در این میان آزمون دستیاری پزشکی به عنوان رکورد دار تغییر زمان برگزاری، در۸ تیر برگزار می شود. چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار رشته‌های تخصصی بالینی پزشکی (چهل و هشتمین دوره) ابتدا قرار بود در اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار شود، پس از تعویق مقرر شد در فروردین ۱۴۰۰ برگزار که این تاریخ هم لغو و در نهایت قرار شد این آزمون در ۸ تیر ۱۴۰۰ برگزار شود.

انتهای پیام

نظر شما