شناسهٔ خبر: 47920117 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرشاد پیوس در گفت و گو با ایمنا؛

بردهای اقتصادی پرسپولیس هیچ ایرادی ندارد/ باید منتظر لغزش سپاهان باشیم

تیم فوتبال پرسپولیس توانست در دیدار سوپر جام ایران مقابل تراکتور به قهرمانی برسد و بهانه ای شد تا فرشاد پیوس در رابطه با وضعیت سرخپوشان پایتخت سخن بگوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم پرسپولیس یکشنبه شب توانست چهارمین قهرمانی خود را در سوپر جام فوتبال ایران جشن بگیرد. آنها پس از رکوردشکنی‌های بسیار اولین جام خود را در سال ۱۴۰۰ گرفتند تا به نوعی خط و نشانی برای رقبای لیگ برتری خود برای تصاحب جام لیگ بیستم داشته باشند. در همین خصوص و برای بحث پیرامون وضعیت تیم پرسپولیس در لیگ برتر با فرشاد پیوس پیشکسوت و بازیکن اسبق قرمزها گفت و گویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

وضعیت قرمزها را در آخرین دیدارشان با تراکتور چطور ارزیابی می‌کنید؟

پرسپولیس تیمی است که فوتبال را خیلی خوب در زمین به نمایش می‌گذارد. آنها از تمام فضای زمین به خوبی استفاده می‌کنند و از همه مهم‌تر فوتبال یک ضرب دو ضرب را خیلی ساده به نمایش می‌گذارد. در واقع از خط دروازه تا خط حمله مهره‌های مثمر ثمری حضور دارند. این بازیکنان بسیار سر حال، با انگیزه و چالاک هستند. این تیم عطش جام گرفتن دارد و به نظر می‌رسد این روزها هیچ تیمی نمی‌تواند برابر آنها کاری از پیش ببرد همچنین همدلی خوبی در تیم شکل گرفته است و این نشان می‌دهد مجموعه تیم و کادر مدیریتی برای تحقق هدف‌های خود برنامه چیده‌اند در واقع همه چیز دست به دست هم داده تا پرسپولیس به اینجا برسد.

از لحاظ فنی پرسپولیس را در آخرین مسابقه‌اش یعنی بازی با تراکتور چطور دیدید؟

با آن که چندین مصدوم داشتند اما به خوبی مهره‌های دیگر در زمین حضور داشتند. نکته مثبت دیدار با تراکتور این بود که تیم در دقایق مناسبی به گل رسید و از آن مهم‌تر این گل از سوی بازیکنان تیم حفظ شد. از خط حمله تا دروازه همگی توانستند حملات حریف را بی اثر کرده و گل زده را حفظ کنند. این حفظ گل واقعاً هنر بزرگی است که کادر فنی به خوبی نقشه‌های خود را در زمین پیاده می‌کند.

پرسپولیس جام‌های زیادی در سال‌های اخیر کسب کرده است، قبل‌تر دلایل زیادی را در خصوص قرمزها عنوان کردید، آیا دلایل دیگری نیز وجود دارد؟

هوادران هم پشت پرسپولیس هستند. فعالیت‌هایی که کادر مدیریتی و فنی تیم انجام داده‌اند مورد حمایت دوستداران پرسپولیس قرار می‌گیرد و این حمایت باعث شده یکی دیگر از عوامل موفقیت سرخ پوشان تکمیل شود. همینطور اختلافی بین مدیریت و پیشکسوتان تیم وجود ندارد و این نیز یکی دیگر از زمینه‌های موفقیت تیم است.

پرسپولیس در لیگ برتر بردهای اقتصادی دارد و حریف‌ها را با یکی دو گل شکست می‌دهد. فکر نمی‌کنید در ادامه رقابت‌های لیگ و برای کسب جام لیگ بیستم باید در این خصوص فکر به حال گلزنی تیم شود؟

فکر نمی‌کنم مشکلی پیش بیاید. پرسپولیس با همین فرمان بتواند نتایج خوبی بگیرد و اگر شاهد یک لغزش کوچک از سپاهان باشیم صددرصد پرسپولیس قهرمان می‌شود. به نظر می‌رسد راه قهرمانی پرسپولیس نسبت به سپاهان راحت تر باشد و آنها می‌توانند پنجمین جام را نیز کسب کنند.

آیا گلزنی کم قرمزها ربطی به عملکرد مهاجمان و بازی‌سازها ندارد؟

نمی‌توان همه چیز را به بازیکنان این دو پست ربط داد. شاید فلسفه کادر فنی و تیم بردهای این گونه است. یعنی گلزنی ابتدا صورت بگیرد و سپس گل به ثمر رسیده را حفظ کنند. بازیکنان به خوبی این وظیفه را انجام می‌دهند. چه بسا با همین تک گل‌ها شاگردان گل محمدی بتوانند به راحتی قهرمان شوند. فوتبال دنیا نیز همینطور است. به دلیل شناختی که تیم‌ها از یکدیگر دارند گل‌های کمی در مسابقات زده می‌شود البته پرسپولیس موقعیت‌های خوبی روی دروازه حریفان ایجاد می‌کند اما اگر کمی مهاجمان تیم تمرکز داشته و فرصت‌ها را هدر ندهند این دغدغه نیز برطرف می‌شود.

پرسپولیس کمتر از یک ماه دیگر در جام حذفی باید به مصاف استقلال برود، آیا آنها می‌توانند در این رقابت‌ها نیز به دنبال کسب جام باشند؟

بله قرمزها پتانسیل کسب این جام را دارند. البته دیدارهای شهرآورد کمی متفاوت است. اما با یک بازی رو به جلو و حساب شده می‌توانند دوباره استقلال را شکست داده و به فکر کسب جام باشند. این تیم از لحاظ روحی روانی کاملاً آماده است چرا که بازیکنان با تجربه و جویای نام دارد و تعادل خوبی در تیم برقرار است.

به تازگی هدایت چوکای تالش را بر عهده گرفته‌اید، شرایط در تیم‌تان چگونه است؟ 

کار بسیار سختی در این تیم داریم. در دو بازی اخیر ۴ امتیاز کسب کرده‌ایم و شرایط سختی در انتهای جدول لیگ دسته یک داریم و امیدوارم با تلاش و همدلی بین بازیکنان و حمایت هوادران بتوانیم در لیگ آزادگان ماندنی شویم و از فصل بعد شرایط خوبی برای این تیم دوست داشتنی رقم بخورد.

نظر شما