شناسهٔ خبر: 47919321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حملات توپخانه‌ای ارتش ترکیه و عوامل آن به مناطق مسکونی شمال سوریه

منابع سوری از حملات توپخانه ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن به مناطق مسکونی در شمال سوریه خبر دادند و به ویرانی برخی منازل بر اثر این گلوله‌باران اشاره کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، منابع سوری اعلام کردند که نیرو‌های ارتش ترکیه و عوامل وابسته به آن‌ها حملاتی را به روستا‌های اطراف شهر «عین عیسی» و «تل ابیض» در حومه الرقه در شمال سوریه انجام دادند.

این منابع اعلام کردند: نیرو‌های ارتش ترکیه و عوامل آن‌ها از مناطق تحت کنترل خود در نوار مرزی سوریه با ترکیه، دست به این حملات زدند.

منابع سوری افزودند: نیرو‌های ارتش اشغالگر ترکیه با توپخانه سنگین منازلی را در روستای «کور حسن» در غرب «تل ابیض» در حومه شمالی الرقه هدف قرار دادند که بر اثر آن برخی منازل شهروندان ویران شد.

این منابع بیان کردند: عوامل وابسته به ترکیه روستای «المبلوجه» و سیلو‌های «قزعلی» در شمال غرب شهر «عین عیسی» را با توپخانه گلوله باران کردند که بر اثر آن برخی از منازل مسکونی ویران شد، اما گزارشی از تلفات این حمله مخابره نشده است.

سانا گزارش داد: هدف از این حملات ترکیه و عوامل آن به این روستا‌های مرزی، مجبور کردن ساکنان به ترک خانه و دیار و اراضی کشاورزی است و معمولا این حملات کشته و زخمی هم دارد.


قربانی شدن یک کودک و زخمی شدن دو کودک دیگر در حومه حسکه بر اثر انفجار یمن


سانا گزارش داد که بر اثر انفجار مین برجای مانده از نیرو‌های ترکیه عوامل آن‌ها در منطقه «راس العین» در حومه حسکه در شمال سوریه، یک کودک کشته و دو کودک دیگر زخمی شدند.

منابع محلی به سانا اعلام کردند: بر اثر انفجار یک مین در اطراف روستای «العالیه» در جنوب شهر «راس العین» سه کودک کشته و زخمی شدند.

این منابع افزودند: گروه‌های تروریستی عمدا به کارگذاشتن مین در اراضی زراعی و راه‌ها در منطقه روی می‌آورند تا مانع از حملات به مقر‌های خود شوند و این در سایه افزایش مخالفت‌ها با حضور اشغالگران ترکیه و عوامل آن‌ها به خاطر جنایتشان در چنگ انداختن بر دارایی شهروندان و وادار کردن آن‌ها به خروج از منازلشان است.

سانا گزارش داد: مناطق تحت کنترل ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن‌ها شاهد بی ثباتی و درگیری بر سر اموال دزدیده شده ساکنان و محصولات کشاورزی است و معمولا غیرنظامیان قربانی می‌شوند.

نظر شما