شناسهٔ خبر: 47916913 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

خاورمیانه

فراخوان عباس برای مذاکرات جدی گروه‌های فلسطینی

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از جنبش‌های فتح، حماس، سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و جنبش جهاد اسلامی خواست که هرچه سریعتر به مذاکرات بازگردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری وفا، شورای انقلابی جنبش "فتح" به ریاست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشتمین نشست خود را تحت عنوان "قدس پایتخت ماست، نماد هویت و آزادی مردم ما است" عصر دوشنبه در رام‌الله آغاز کرد.

عباس در سخنرانی خود در این نشست از جنبش‌های "فتح" و "حماس" ، جناح‌های سازمان آزادیبخش فلسطین و جنبش جهاد اسلامی خواست تا بلافاصله به گفتگوی جدی شبانه روزی برای پایان بخشیدن به تفرقه و ایجاد مشارکت ملی در همه سطوح با هدف مقابله با چالش‌ها و خطرات پیش روی فلسطین برگردند.

وی افزود: با وحدت ملی مستحکم، همه توطئه‌ها برای ضربه زدن به جبهه داخلی خود را ناکام گذاشته و از سازمان آزادیبخش فلسطین، "تنها نماینده قانونی مردم فلسطین" محافظت خواهیم کرد و به تلاش‌های قاطع خود برای دستیابی به آشتی ملی ادامه می‌دهیم.

وی تأکید کرد که مردم فلسطین هرگز از ادامه این مسیر بزرگ تا زمان پایان اشغال سرزمینشان با پایتختی قدس خسته و ملول نمی‌شوند.

وی گفت: ما با صدای بلند می‌گوییم که این اشغالگری باید از سرزمین و مردم ما دست بکشد.

عباس خاطر نشان کرد: ما برای بازسازی نوار غزه با برادرانمان در مصر، اردن، قطر و بقیه کشورهای دوست و جامعه بین المللی در ارتباط هستیم. همواره گفته و می‌گوییم "دولت فلسطین نهاد قانونی برای بازسازی است" و این بازسازی مستلزم توقف کامل و جامع تجاوزات به هر نقطه از سرزمین فلسطین است.

نظر شما