شناسهٔ خبر: 47915119 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

اسکوچیچ از گزینه‌های داخلی برای تیم ملی بهتر است/ امیدوارم دوباره چوب انتخاب‌های اشتباه را نخوریم

مربی اسبق تیم فوتبال استقلال تهران گفت: با حضور مربی داخلی روی نیمکت تیم ملی موافق نیستم و اگر قرار است سراغ گزینه داخلی برویم همان اسکوچیچ بماند بهتر است.

صاحب‌خبر -

مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی برنا درباره وضعیت سرمربی تیم ملی فوتبال اظهار داشت: درست است که دراگان اسکوچیچ سرمربی اسم و رسم داری نیست و کارنامه پرافتخار و رزومه معتبری مثل کی روش ندارد اما در بدترین شرایط تیم ملی ما را تحویل گرفت. در شرایط سختی قرار داشتیم و باید در هر 4 دیدار پیروز می شدیم که این اتفاق مهم رخ داد. درست است که رقبای ما در مرحله بعدی قابل قیاس با مرحله قبل نخواهند بود ولی باید این را در نظر بگیریم که اسکوچیچ به شناخت کافی از تیم ملی رسیده است. صمن اینکه ما الان تیم بسیار خوبی داریم. بازیکنان طراز اول و لژیونرهایی در اختیار سرمربی تیم هستند که جزو بهترین نسل های فوتبال ایران به شمار می روند. درست است که در گذشته هم لژیونر داشته ایم اما الان لژیونرها در تیم های مطرح اروپایی بازی می کنند و از نفرات تاثیرگذار باشگاه های خود هستند و کیفیت بالایی دارند.

او ادامه داد: خوشبختانه تیم ملی الان از نظر فنی شرایط بسیار خوبی دارد اما با توجه به فرصت کمی که تا مرحله بعدی داریم و موفقیتی که اسکوچیچ به آن دست پیدا کرد، بهتر است با او مسابقات را ادامه دهیم مگر اینکه فدراسیون بخواهد کی روش یا یک مربی بزرگتر از او را بیاورد. انتخاب مارک ویلموتس ضربه ای به فوتبال ما از نظر فنی و اقتصادی وارد کرد و ثمره خوبی برایمان نداشت. بنابراین اگر قرار است تغییری روی نیمکت تیم رخ دهد باید انتخاب درست و آگاهانه ای باشد چون ما در گذشته چوب انتخاب نادرست و عجولانه را خورده ایم.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد: در حال حاضر هم تیم ملی با اسکوچیچ نتایج خوبی گرفته است. درست است که سطح فوتبال ایران از نظر فنی و کیفی با رقبای خود در مرحله قبل فاصله زیادی داشت ولی ما در شرایط بسیار سختی قرار داشتیم و در همین گروه به بحرین و عراق باخته بودیم. ضمن اینکه برای موفقیت فقط داشتن بازیکن خوب ملاک نیست بلکه باید یک مربی کاربلد باشد تا بتواند تیم را به خوبی هدایت کند. اگر واقعا فدراسیون قصد ایجاد تغییر در تیم ملی را دارد یا کی روش برگرداند یا یک مربی در سطح او چون واقعا کی روش به رشد ما کمک زیادی کرد و به فوتبال ایران اعتبار داد. در واقع بحث اصلی من این است که دوباره فدراسیون فوتبال انتخاب اشتباه نداشته باشد و سراغ گزینه ای نرود که هیچ شناختی از فوتبال ایران ندارد.

نامجومطلق در پایان گفت: اسکوچیچ به اندازه کافی از فوتبال ایران شناخت دارد و توانسته تیم ملی را هم به هماهنگی لازم برساند. به نظر من الان یا او در تیم ملی بماند یا کی روش بیاید چون ما زمان کمی تا شروع دوره بعدی مسابقات داریم و نباید به سراغ گزینه های ناشناس برویم. ضمن اینکه شخصا با حضور مربی داخلی روی نیمکت تیم موافق نیستم و اگر قرار است سراغ گزینه داخلی برویم همان اسکوچیچ بماند بهتر است. 4

بیشتر بخوانید:

  • موفقیت "اسکوچیچ" زیر سایه نام "کی‌روش"
  • راه صعود به جام جهانی قطر را با اسکوچیچ ادامه دهیم/ نباید فوتبال را به تقابل مجیدی و رحمتی تنزل داد

نظر شما