شناسهٔ خبر: 47906375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای طرح راهداری محوری در جنوب کرمان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت:طرح راهداری محوری در ۱۰ محور ارتباطی جنوب کرمان با موفقیت در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود جمیلی،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به طرح معاونت راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با عنوان طرح راهداری محوری گفت: در این طرح امکانات، ماشین آلات و نیروی انسانی با هم تجمیع شده به طوری که همگی در داخل یک کریدور از جاده‌های شریانی مجموعه‌ای از اقدامات موثر راهداری را انجام می‌دهند.

او افزود: در طرح راهداری مجموعه‌ای از کار‌ها را به شکل گروهی انجام می‌دهند که این موارد شامل درزگیری، لکه گیری، تسطیح و اصلاح افتادگی و تعریض شانه راه، اصلاح شیب شیروانی راه، پاکسازی حریم راه، تمیز کردن حریم راه، تمیز کردن و تعویض تابلو‌های اطلاعاتی آسیب دیده، شست و شو و رنگ آمیزی حفاظ‌های ایمنی در طرفین جاده و تعویض قطعات آسیب دیده است که باید در سطح آسفالت است.

جمیلی از فعالیت بیش از ۱۴۸ دستگاه سبک و سنگین،۱۶۰نفر نیروی راهدار و ۱۲ تیم راهداری در این طرح خبر داد.

او  بیان کرد: در طرح راهداری محوری جنوب استان کرمان ۵۹۲۶مترمربع کار لکه گیری، حذف چاله و خرابی آسفالت، ۴۲۰ متر مربع درزگیری، ۱۵۲۰۰متر طول تسطیح حریم راه و اصلاح شیب شیروانی، ۴۸ کیلومتر پاکسازی شانه و شانه سازی، اصلاح، تعمیر و رنگ آمیزی تابلو‌ها و حذف تابلو‌های غیر ضروری به تعداد ۱۲۴ عدد، اصلاح و تخلیه قنوها۴۱ عدد، شستشو و رنگ آمیزی ابنیه فنی، پل‌های عابر پیاده، گالری‌ها و حفاظ‌های بتنی به تعداد ۴۸ عدد تا کنون انجام شده است.

 جمیلی با اشاره به دیگر خدمات انجام شده در طرح راهداری محوری افزود: برای ایمنی بیشتر کار تکمیل و احیای خط کشی جاده‌ها با اولویت خطوط میانی به میزان ۱۳ کیلومتر انجام شده است.

او تعمیر و بازسازی درز‌های انبساط و نرده پل‌ها به تعداد ۵ عدد، تنقبه پل‌ها به تعداد ۱۲ عدد، تعمیر و روشنایی نقطه‌ای و طولی تونل‌ها و راه‌ها به میزان ۱۴کیلومتر را از عمده فعالیت‌های صورت گرفته در راستای طرح راهداری محوری عنوان کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان بیان کرد: هدف این طرح افزایش سرعت و کیفیت خدمات راهداری در جاده‌ها است تا ضمن رفع و کاهش نواقص جزیی در جاده‌ها به زیبایی محور‌ها افزوده شود تا به این شکل افزایش کیفیت سفر را برای مردم، رانندگان و کاربران جاده‌ای شاهد باشیم.

انتهای پیام/ی

نظر شما