شناسهٔ خبر: 47892194 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

علی‌نژاد: حمایت از ورزش زورخانه ای، از اولویت های وزارتخانه است

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، در این نشست مهرعلی باران چشمه گزارشی از برنامه های این فدراسیون در حوزه های مختلف به ویژه رقابت های قهرمانی کشور و حضور در مجامع بین المللی در سال ۱۴۰۰ را به مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان ارائه کرد.

باران چشمه در ادامه ضمن ابراز خرسندی از حمایت های همه جانبه وزارت ورزش و جوانان از این ورزش ملی اظهار داشت: خوشبختانه توسعه زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری با هدف گسترش این رشته در بخش همگانی که از تأکیدات مقام معظم رهبری است، از اولویت های وزارت ورزش می باشد اما برای اینکه بتوانیم به جذابیت این رشته بیافزاییم می بایست در بعد قهرمانی هم گام های بلندی برداشته شود که در این باره نیازمند حمایت معاونت توسعه ورزش قهرمانی در وزارت ورزش و جوانان هستیم.

در این نشست پیرامون ترویج فرهنگ پهلوانی و مرام جوانمردی از طریق توسعه زیرساخت‌ها، حمایت جهت سرمایه‌گذاری و حضور بخش خصوصی، تخصیص منابع مالی و راهکارهای توسعه قهرمانی رشته ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیز بحث و تبادل‌نظر شد.

علی نژاد ضمن تقدیر از اقدامات این فدراسیون در جهت ترویج فرهنگ پهلوانی از طریق همگانی کردن ورزش‌های زورخانه‌ای، توصیه های خود در رابطه با هموار کردن راه پیش روی این فدراسیون برای رسیدن به اهداف و اولویت‌های این رشته ورزشی در بعد قهرمانی و حرفه ای را بیان کرد.

وی همچنین در پایان ضمن اعلام اینکه حمایت از ورزش های زورخانه ای از اولویت های  این وزارتخانه است خواستار توجه بیشتر به احیای کارکردهای اجتماعی ورزش زورخانه‌ای در سطح جامعه به ویژه خانواده بزرگ ورزش کشور با ترویج فرهنگ پهلوانی و اصول جوانمردی شد و ابراز امیدواری کرد با روی کارآمدن نیروهای خلاق در راس مدیریت فدراسیون، یک انقلاب در اعتلای نام این رشته ملی صورت پذیرد.

گفتنی است در این دیدار که عصر روز یکشنبه ۳۰ خرداد ماه در دفتر معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای انجام شد، سیدحسن سبزواری،نایب رییس و مسعود ملکی دبیر فدراسیون نیز حضور داشتند. 

نظر شما