شناسهٔ خبر: 47892097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۲۰ میلیارد ریال سهم تخفیف سود بازرگانی کردستان است

سنندج- ایرنا- معاون وزیر کشور گفت: تخفیف سود بازرگانی که مرزنشینان استان کردستان سال گذشتته توانستند از آن استفاده کنند در حدود ۲۲۰ میلیارد ریال است.

صاحب‌خبر -

بابک دین پرست روز یکشنبه در حاشیه بازدید از بازارچه های مرزی مریوان و سروآباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هیئت وزیران چهار سال قبل در راستای ساماندهی ورود کالا توسط مرزنشینان تصویب نامه ای تحت عنوان ساماندهی مبادلات در بازارچه های غیر رسمی موقت مرزی را ابلاغ کرد.

وی افزود: این تصویب نامه شامل چهار استان کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی بود که هفته گذشته برای بازدید آخرین وضعیت اجرایی ورود کالا و خدمات و بررسی مشکلات و موانع موجود از استان کرمانشاه بازدیدی کردیم.

معاون اقتصادی وزیر کشور یادآور شد: از مجموع چهار ۱۲ هزار میلیارد ریال تخفیف سود بازرگانی که دولت برای این چهار استان کشور اعلام کرد فقط ۳۱۰ میلیارد ریال آن استفاده شد که کمتر از یک درصد بود که سهم استان کردستان حدود سه میلیارد تومان بود.

وی اضافه کرد: باتوجه به گزارش مسوولان استان کردستان سهم استان کردستان از این تخفیف سود بازرگانی حدود ۲۲۰ میلیارد ریال بود که با هدف گذاری تعیین شده فاصله دارد که شامل سه هزار و ۱۸۳ تن کالا است که ارزش دلاری آن در حدود ۱۵ میلیون دلار است.

دین پرست افزود: در این راستا بازدیدی از بازارچه های مرزی سه شهرستان استان کردستان خواهیم داشت و جلسه ای را با مسوولان استان، فعالان اقتصادی و تجار برگزار می کنیم و مهمترین مشکلات و موانع موجود در مسیر فعالیت های این بازارچه ها را بررسی خواهیم کرد.

شهرستان سروآباد دارای بازارچه مرزی مله خورد است که فعالیت این بازارچه با حمایت های دولت از چند ماه پیش آغاز شده است و یکی از بازارچه های مهم استان کردستان به شمار می رود.

در استان کردستان سه شهرستان مرزی سروآباد، مریوان و بانه دارای بازارچه های رسمی هستند.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

نظر شما