شناسهٔ خبر: 47892002 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

سالیوان:تحریم پیمانکاران روسی استریم۲ لغو نمی‌شود

مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه گفت: ایالات متحده به اعمال تحریم علیه شرکت‌های روسی درگیر در پروژه خط لوله نورد استریم ۲ ادامه خواهد داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، جیک سالیوان به رغم دیدار اخیر جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در ژنو و توافق طرفین بر سر شروع گفت و گوی دو جانبه جامع و مستحکم پیرامون ثبات استراتژیک، در گفتگو با شبکه سی ان ان گفت: واشنگتن همچنین در حال آماده سازی بسته تحریم‌های دیگری در رابطه با پرونده الکسی ناوالنی است.

وی همچنین در مورد نتایج نشست ژنو گفت: خیلی زود است که در مورد روابط پایدار و قابل پیش بینی ایالات متحده و روسیه خوشبینانه یا مطمئن باشیم.

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد، واشنگتن به جای حرف از مسکو عمل می‌خواهد تا ببیند آیا امکان بهبود روابط دو جانبه وجود دارد یا خیر.

رییسان جمهوری آمریکا و روسیه چهارشنبه گذشته یک نشست مهم در ژنو برگزار کردند و در آنجا درباره امنیت سایبری، کنترل تسلیحات، درگیری‌های منطقه‌ای و سایر موارد گفتگو کردند.

هر دو طرف این دیدار را مثمر ثمر توصیف کردند.

ناظران در روسیه بر این باور هستند که دو رهبر آمریکا و روسیه در دیدار اخیر با یکدیگر با وجود همه اختلافات تلاش کردند تا اوضاع را کمی آرام کنند؛ وضعیتی که تا قبل از این دیدار از زمان جنگ سرد و از سال ۲۰۱۶میلادی بی سابقه ارزیابی شده است.

نظر شما