شناسهٔ خبر: 47891112 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تصویب اعطای وام یک میلیارد دلاری بانک جهانی به مغرب

صاحب‌خبر -

شفقنا- بانک جهانی با اعطای ۳ وام به ارزش یک میلیارد دلار طی ماه میلادی ژوئن به مغرب موافقت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از وب سایت هسپرس مغرب، بانک جهانی پرداخت ۳ وام به پادشاهی مغرب طی ماه ژوئن را تصویب کرد که معادل یک میلیارد دلار است.

بر این اساس، یک میلیارد دلار (بیش از ۹ میلیارد درهم مراکشی) بانک جهانی در قالب وام های چند منظوره به مغرب اعطا می شود.

به طور تفصیلی ، در چهارم این ماه ، بانک جهانی وام ۴۵۰ میلیون دلاری را تصویب کرد که هدف آن رشد فرزند آوری در روستاها از طریق طرح ملی توسعه انسانی است.

سپس در یازدهم ژوئن با هدف افزایش توانایی مغرب برای مقابله با اثرات بلایای طبیعی وام ۱۰۰ میلیون دلاری را دریافت خواهد کرد.

همچنین در تاریخ ۱۷ ژوئن، بانک وام دیگری با هدف اصلاح خدمات مالی و دیجیتال به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار به مراکش را تصویب کرد.

قابل ذکر است که دولت عدالت و توسعه مغرب سال گذشته قانونی را که با هدف مقابله با اثرات همه گیری کرونا، محدودیت در وام های خارجی تعیین کرده بود را لغو کرد.

اواخر سال گذشته، دولت مغرب اوراق قرضه اجباری در بازار مالی بین المللی منتشر کرد.

علی رغم تضمین های دولت مغرب، شورای عالی محاسبات و بانک الغریب قبلاً بیش از یک بار نسبت به افزایش مداوم بدهی خزانه هشدار داده و خواستار ادامه کار برای حفظ شرایط تأمین مالی خزانه در سطوح مطلوب شده بودند.

شایان ذکر است که طبق قانون مالی شماره ۷۰.۱۹ دولت مغرب قرار بود این کشور از سقف ۳۱ میلیارد درهم تأمین مالی خارجی در سال ۲۰۲۰ فراتر نرود ، اما پس از وقوع بحران کرونا دولت به بیش از این سقف متوسل شد.

این خبر را در هسبریس می توانید ببینید.

نظر شما