شناسهٔ خبر: 47887487 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

افشای فعالیت اطلاعاتی جمهوری آذربایجان در ادلب سوریه با هماهنگی ترکیه

مرکز مطالعات خاورمیانه و آسیای میانه مکاتبات محرمانه متعلق به یکی از کشورهای درگیر در بحران سوریه و به طور مشخص فعالیت‌های مالی و نظامی آن در ادلب سوریه را فاش کرد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| این مرکز در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک نوشت: اخیراً مکاتبات محرمانه‌ای را در رابطه با دخالت برخی از عناصر مهم جمهوری آذربایجان در بحران سوریه از جمله حسین ازیری، افسر و هماهنگ کننده نیروهای ویژه آذربایجان را به دست آوردیم.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی مسؤول اداری و مالی گروه تروریستی "لواء المهاجرین والانصار" یکی از شاخه‌های گروه تروریستی هیئت تحریر الشام در سوریه است.

 

مرکز مطالعاتی مذکور در گزارش خود اعلام کرد، ازیری مسؤول اداره امور اداری و مالی این گروه تروریستی است. او مسؤول جریان‌های مالی و سازماندهی کمپین‌های جمعی تامین مالی برای جمع آوری کمک‌های انسانی وارد شده از ترکیه و توزیع آن در سوریه و به طور مشخص در ادلب است.

 

در این گزارش آمده است که ازیری عضو نیروهای ویژه جمهوری آذربایجان و مسؤول تامین بودجه نیروهای مسلح روسی زبان در گروه تروریستی هیئت تحریرالشام در ادلب است.

 

مرکز مطالعات خاورمیانه و آسیای میانه اعلام کرد، اطلاعات دقیق جدیدی را درباره نقش جمهوری آذربایجان در تأمین مالی و حمایت از گروه‌های تروریستی در ادلب سوریه منتشر خواهد کرد.

نظر شما