شناسهٔ خبر: 47887459 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

ابتلای ۱۴ پرسنل گمرک میرجاوه و زاهدان به کرونا ظرف ۱۰ روز اخیر/ ضرورت واکسینه کردن سریع کارمندان گمرکات مرزی

مدیرکل گمرک زاهدان گفت: در ۳ هفته اخیر حدوداً ۱۰ نفر از گمرک میرجاه و ۴ نفر از پرسنل گمرک زاهدان درگیر کرونا شدند که شاید یکی از دلایل این موضوع تخلیه کالا به‌وسیله کارگران باشد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی خاشی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به وضعیت گمرک استان سیستان و بلوچستان، گفت: گمرک محل تردد راننده، اتباع خارجی، داخلی و کالا است؛ خوشبختانه از زمان شیوع ویروس کرونای هندی تردد اتباع از گمرکات مرزی ممنوع شده است.

وی با اشاره به اینکه تردد کالا از گمرکات مرزی همچنان درحال انجام است، گفت: با توجه به اینکه تخلیه بار به وسیله کارگران انجام می‌شود این افراد در صورت آلوده بودن به ویروس کرونا ممکن است مشکلاتی را ایجاد کنند.

مدیرکل گمرک زاهدان گفت: در ۳ هفته اخیر حدودا ۱۰ نفر از گمرک میرجاه و ۴ نفر از پرسنل گمرک زاهدان درگیر کرونا شدند که شاید یکی از دلایل این موضوع تخلیه کالا به وسیله کارگران باشد.

خاشی با بیان اینکه تمام تشریفات ترخیص واردات واکسن‌های کرونا از سوی گمرک انجام می‌شود گفت: رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز پیگیری‌ها مکاتبات متعددی برای در اولویت قرار گرفتن کارکنان گمرکات مرزی برای دریافت واکسن کرونا انجام داده اند چراکه این افراد در محیط‌های پرخطر خدمات ارائه می‌دهند.

وی با با اشاره به کمبود شدید نیرو در حوزه‌های مرزی شرق کشور به ویژه در سیستان و بلوچستان گفت: باتوجه به رنگ قرمز شهر‌های جنوبی باید یک سوم کارمندان در محل کار حاضر شوند، اما به دلیل فصل واردات و کمبود نیرو همه کارمندان برای ارائه خدمات در محل کار حاضر می‌شوند و سلامتیشان به خطر می‌اُفتد.

مدیرکل گمرک زاهدان گفت: تقاضای ما از ستاد ملی مقابله با کرونا در اولویت قراردادن کارمندان گمرکات مرزی به ویژه گمرک سیستان و بلوچستان به دلیل هم جواری با کشور پاکستان برای دریافت ویروس کروناست.

وی افزود: در گمرکات مرزی در کنار کارمندان گمرک، کارمندان سازمان راهداری، کارمندان گذرنامه، کارمندان مرزبانی، کارمندان قرنطینه، استاندارد و سازمان بازارچه‌ها حضور دارند که هیچ کدام در نوبت دریافت واکسینه قرار ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما