شناسهٔ خبر: 47887244 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

در دیدار رایزن علمی ایران در ترکیه با رییس دانشگاه تبریز مطرح شد؛

توبیتاک و اجرای دو فراخوان موفق از طرح‌های پژوهشی مشترک

رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در ترکیه، اروپای شرقی یونان و قبرس با دکتر میررضا مجیدی رئیس دانشگاه تبریز دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره‌کل ر‌وابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه تبریز، دکتر مجیدی در این جلسه به ارائه خلاصه‌ای از فعالیت‌های دانشگاه تبریز در راستای ایفای رسالت ملی توسعه همکاری‌های علمی با کشور ترکیه پرداخت.

رییس دانشگاه تبریز، ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای عملیاتی‌سازی تفاهم‌نامه وزارت عتف و سازمان پژوهش‌های علمی و فناوری کشور ترکیه، توبیتاک و اجرای دو فراخوان موفق طرح‌های پژوهشی مشترک به لزوم ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز بخش صنعت به این فراخوان‌ها اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ایجاد دوره های مشترک آموزشی و راهنمایی مشترک دانشجویان تحصیلات تکمیلی را یکی دیگر از روشهای کارآمد برای تقویت ارتباطات علمی و نیز یکی از روشهای موثر تعدیل خروج جوانان جهت تحصیل در کشور ترکیه عنوان کرد و گفت: این موضوعات در حال حاضر دغدغه اصلی دانشگاه تبریز جهت تسهیل ایجاد این دوره ها تبدیل شده است و خواستار توجه و پیگیری جدی وزارت عتف به این مقوله شد.
در ادامه این دیدار، دکتر سلیمانپور رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در ترکیه، ضمن بیان اهمیت استفاده از ابزار توانمند دیپلماسی علمی جهت تقویت مناسبات همه جانبه بین کشورها به اشتیاق فراوان دانشگاه‌ها و موسسات علمی تحقیقاتی کشور ترکیه برای ایجاد ارتباط علمی با محققین و اعضای هیات علمی کشورمان اشاره کرد.
وی با ارائه گزارشی از استقرار دفتر رایزنی علمی جمهوری اسلامی در آنکارا، ابراز امیدواری کرد: با اجرای یک نمونه دوره آموزشی مشترک بین دانشگاه تبریز و یکی از دانشگاه‌های کشور ترکیه و سپس با همکاری تنگاتنگ با دانشگاه تبریز، اقدامات بسیارخوبی در آینده نزدیک انجام خواهد گرفت که ثمرات بسیار خوبی برای کشور عزیزمان ارمغان خواهد آورد.

در این دیدار اقای دکتر عسگری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و نیز دکتر سعید شجاعی، مدیر همکاری‌های علمی و بین المللی به بیان نقطه نظرات و تجربیات خود در راستای تقویت مناسبات علمی با کشور ترکیه پرداختند.
ایجاد دوره های پسادکتری مشترک، فرصتهای مطالعاتی، بهره برداری از آزمایشگاه‌ها و بهره‌گیری از توان و ظرفیت مراکز رشد و فناوری دانشگاه‌ها از محورهای بحث شده در این دیدار بود.

نظر شما