شناسهٔ خبر: 47887112 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کشف بیش از ۴۹ تن موادمخدر در کشور/۷ استان صدرنشین کشفیات این دوره

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۴۹ تن انواع موادمخدر در کشور در بازه زمانی ۲۵ اردیبهشت الی ۱۵ خرداد خبر داد و گفت: ۷۸ درصد کشفیات، ماده مخدر تریاک بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این هفته ۴۹ هزار و ۲۳۲ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۵۸۱۹۶کیلوگرم) حدود ۱۵ درصد کاهش دارد.

وی افزود: ۳۸ هزار و ۳۵۱ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است که ۷۸ درصد کشفیات را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان ۵۴۱۴ کیلوگرم حشیش، ۲۳۹۶ کیلوگرم مرفین، ۱۲۶۰ کیلوگرم شیشه، ۷۵۳ کیلوگرم هروئین، ۳۶۶ کیلوگرم گراس و ۶۹۲ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی اظهار کرد: طی این مدت، مجموعاً ۲۳ هزار و ۵۰ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح های جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۸۹۷  نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۸۹۷۸ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. در میان دستگیرشدگان این سه هفته ۱۷۵ نفر از اتباع بیگانه هستند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۳ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است ادامه داد: بیشترین حجم کشفیات با ۸۹۶۶ کیلوگرم مربوط به استان خراسان جنوبی است که معادل ۱۸ درصد کشفیات کشور می‌باشد و کرمان با ۸۵۴۴ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۷۵۵۶ کیلوگرم، یزد با ۴۶۷۸ کیلوگرم، هرمزگان با ۲۹۰۱ کیلوگرم، فارس با ۱۸۳۶ کیلوگرم و خراسان رضوی با ۱۶۸۸ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۳۸ درصد از کشفیات کشور است.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر اصلانی اظهار کرد: طی این مدت ۱۲۲۰ دستگاه خودرو و ۴۷ قبضه سلاح توقیف شد و همچنین ۶۰ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۴ درصد انتظامی بوده است.

نظر شما