شناسهٔ خبر: 47886925 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

قطر: مصونیتی برای هیچ مقام رسمی متهم به فساد وجود ندارد

نخست‌وزیر قطر در سخنانی بر عدم مصونیت مقامات رسمی متهم به فساد در این کشور و مقابله با تمامی اشکال فساد در قطر تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| خالد بن خلیفه بن عبد العزیز آل ثانی، نخست وزیر قطر در سخنانی اظهار کرد: دولت قطر بر مقابله با تمامی اشکال فساد به صورت دائمی و علنی تاکید دارد و به همین دلیل برای نخستین بار همزمان با احضار وزیر دارایی سابق برای انجام تحقیقات دادستانی کل بیانیه صادر می‌کند و این میزان شفافیت در پیش گرفته شده در این زمینه را نشان می‌دهد.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، وی افزود: همچنین قوانین مربوط به رویه‌های محاکمه وزرا تغییر یافت تا همه در برابر دستگاه قضا برابر و بدون مصونیت باشند.

 

نخست‌وزیر قطر گفت: دولت همچنین چندین قانون دیگر را در زمینه مبارزه با فساد و ارتقای صداقت و شفافیت از جمله قانون ضد تعارض منافع و پیش نویس قانون گردش اطلاعات تصویب کرده است.

 

خالد بن خلیفه ادامه داد: مبارزه با فساد موضوعی است که تمیم بن حمد آل ثانی، امیر کشور از زمان ولایتعهدی به آن توجه داشته است، چراکه او همیشه تاکید دارد که هیچ کس بالاتر از قانون نیست و هیچ مصونیتی برای هیچ فردی در جامعه در این زمینه وجود ندارد.

 

وی همچنین تصریح کرد: دولت همچنین مشتاق مقابله با انواع و اقسام فساد، از جمله فساد اداری و سهل انگاری اداری است که از جمله اشکال آن برهم زدن منافع شهروندان است و ما آنها را رد می‌کنیم و اقدامات روزمره را برای مقابله با آنها انجام می‌دهیم.

 

 وی تأکید کرد که اعلام پرونده‌های فساد اداری بالاترین سطح شفافیت را نشان می‌دهد و بیانیه اخیر دادستانی عمومی در رابطه با تحقیقات با وزیر دارایی سابق این موضوع را تأیید می‌کند.

نظر شما