شناسهٔ خبر: 47886738 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شناخت انواع فرآورده های چوبی و کاربرد آنها

شناخت انواع فرآورده های چوبی و کاربرد آنها را در این نوشته سعی داریم به شما معرفی کنیم تا بهتر بتوانید در مورد چوب و فرآورده های و نوع استفاده در محصولات آن اطلاعات کافی داشته باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا بنابر اعلام مبلمان محمدی، امروزه با تغییر در سبک زندگی نیاز بشر به محصولات چوبی نیز افزایش پیدا کرده و همانطور که اطلاع دارید برای استفاده از چوب به ناگزیر باید درختان را قطع کرد که یک آسیب زیست محیطی تلقی می شود. جنگل ها را می توان در دسته منابع تجدیدپذیر تقسیم بندی کرد ولی با مصرف بی رویه و عدم برنامه ریزی انسانها باعث شده اند که این منبع بسیار ارزشمند رو به نابودی سیر کند. به غیر از قطع درختان برای استفاده از چوب درختان انسانها با سهل انگاری ها سبب آتش سوزی جنگلها می شوند که خود این ضربه مهلکی برای این منبع محسوب می شود. از همین رو سعی شد که از این ماده حداکثر استفاده را ببرند و از دورریز این ماده ارزشمند به نحو احسنت استفاده شود تا آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود به همین منظور محققان به این فکر افتادند که از دورریز و زباله های چوب محصولی جدید را تولید کنند که تقریبا رفتاری مشابه چوب از خود نشان دهند که در نهایت ام دی اف ها و نئوپان ها ساخته شدند. این محصولات جدید تولید شده کاربرد زیادی در زندگی روزمره دارند و هر روز استفاده های بیشتری از ماده ها می شود.

چگونگی ساخت ام دی اف

اگر بخواهیم به طور گذرا و مختصر خدمت شما عزیزان توضیح دهیم که این ماده ها چگونه تولید می شوند باید عرض کنیم که ام ادی اف از ذرات الیاف چوب تهیه می شود که با چسب ها و یا رزین ها تحت فشار و حرارت  تهیه و تولید می شوند در حالی که نئوپان ها از رشته های چوب تهیه می شود به این صورت که ابتدا چوب ها توسط خردکن ها خرد می شوند که فرایند تولید خمیر را آسان تر می کند. بعد از این مرحله نوبت به شستشوی خرده چوب ها می رسد در این مرحله کثیفی ها از چوب گرفته می شود و بعد از این مرحله نوبت به طبقه بندی ذرات چوب می شود در این مرحله از ساخت این نوع فرآورده های چوبی ذرات الک می شوند تا خرده چوب ها از ناهمگن بودن خارج شوند. بعد از مرحله الک کردن نوبت به ذخیره سازی در مخزن ها و سیلوها می رسد که بعد از این مرحله فرایند تولید الیاف می رسد که خود این مرحله دارای مراحل مختلف است که بعدا راجع به این مرحله توضیحات کامل تری ارائه می شود. بعد از این مرحله که الیاف تولید شد نوبت به مرحله اضافه کردن چسب می رسد که چسب در مسیر انتقال الیاف ها اضافه می شود تا به طور یکنواخت با تمام الیاف ها آغشته  شود همچنین بعد از این مرحله مقداری پارافین به الیاف اضافه می شود تا از جذب رطوبت جلوگیری شود.

در مرحله بعد به منظور فشرده سازی الیاف ها رطوبت بیش از حد الیاف باید گرفته شود تا روند فشرده سازی با مشکل روبرو نشود. به عبارت دیگر بعد از به حد نساب رسیدن مقدار رطوبت موجود در الیاف ها عملیات فشرده سازی و فرمینگ اجرا می شود و بعد از این مرحله عملیات سمباده زنی شروع می شود که برای مراحل بعدی که چسباندن روکش است آماده باشد.

کاربرد فرآورده های چوبی

امروزه از این نوع محصولات استفاده های گسترده ای می شود چرا که نیازهای امروزی بشر را می تواند به خوبی رفع کند. از ام  دی اف ها و نئوپان در صنعت مبلمان و دکوراسیون اعم ازمبلمان، ویترین ها و کابینت و کاتابخانه ها و غیر استفاده ی گسترده ای  می شود و همین عامل باعث شده تا این محصولات از تنوع بسیار بالایی برخوردار شوند. بیشتر مصرف ام دی اف در سرویس خواب های ام دی اف ای  و انواع سرویس خواب دونفره و سرویس خواب نوزاد استفاده می شود.

استفاده از ام دی اف ها مزایای بسیار زیادی دارد که افراد را به سوی استفاده از این ماده سوق می دهد. اولین مزایایی که استفاده از این ماده دارد این موضوع می باشد که پرتی چوب و دور ریزهای چوب به حداقل رسیده و سبب شده تا محیط زیست آسیب کمتری را متحمل شود .

مزیت دیگری وجود دارد که یکی از مهمترین فایده های استفاده از ام دی اف ها و نئوپان هاست بحث مقرون به صرفه بودن استفاده از محصولات به جای استفاده از چوب است. افراد می توانند با استفاده از این محصولات نیاز خود را به چوب رفع کنند چرا که این نوع از ماده به خوبی جایگزین چوب شده اند. به یاد داشته باشید که ام دی اف ها و نئوپان ها دارای انواع مختلفی هستند و خود این موضوع گواه بر این است که استفاده از این ماده ها را برای ما ضروری می کند.  

انتهای رپرتاژ آگهی

نظر شما