شناسهٔ خبر: 47886668 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نصراصفهانی در آیین «هر یکشنبه، یک افتتاح»:

رونق کارآفرینی توصیه بزرگان دین است/ شورای اصلاح‌طلب منشأ تحولات جدید در اصفهان بود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از ارکان شعار انتخاباتی شورای اصلاح‌طلبان در سال ۹۶ ایجاد اکوسیستم کارآفرینی بود که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت و منجر به انتخاب این شورا برای دوره پنجم مدیریت شهری شد و منشأ تحولات جدید در شهر بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز (یکشنبه) در آئین افتتاح رسمی شرکت سرمایه گذاری جسورانه هدهد، اظهار کرد: باید از کسانی که فضای جدیدی در شهر به وجود آوردند قدردانی کنم؛ چهار سال قبل در زمان برگزاری انتخابات هر گروهی شعاری را مطرح می‌کرد تا مورد استقبال مردم قرار گیرد و در این میان تیم اصلاحات نیز با برنامه ورود کرد که یکی از شعارهای آن «چهل ستون شهر فردا» بود.

وی افزود: یکی از ارکان این شعار، اکوسیستم کارآفرینی بود که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت و منجر به انتخاب شورای اصلاح‌طلب برای دوره پنجم مدیریت شهری شد؛ این شورا نیز منشأ تحولات جدید در شهر بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بی شک هیچ گروه یا جریان فکری نمی‌تواند با اتفاقاتی که در این دوره رقم خورد به تقابل بپردازد زیرا مردم خواستار ادامه آن هستند و هرکسی بخواهد جهت را عوض کند مورد انتقاد شهروندان قرار می‌گیرد.

وی اشتغال را یکی از دغدغه‌های شورای سوم که همزمان با مشکلات اقتصادی دولت قبل بود دانست و تصریح کرد: در آن زمان مراجعه مکرر مردم به شورای شهر برای اشتغال از یک سو و شرمندگی اعضای شورا از سوی دیگر باعث شد فراهم کردن زمینه اشتغال در کلانشهر اصفهان یکی از دغدغه‌های بزرگ شورای شهر باشد.

نصراصفهانی با بیان این که نگاه مردم به عملکرد شورا، نگاهی در وسعت شهر است نه شهرداری، افزود: یکی از گرفتاری‌های مهم مردم مسئله اشتغال است و هرچه آدرس اداره کار به مردم بدهیم و آنها مراجعه کنند باز هم مشکل حل نمی‌شود.

وی با اشاره به ورود جدی مدیریت شهری به حوزه کارآفرینی ادامه داد: در راستای بها دادن به جوانان و نوجوانان و تکریم جایگاه آنها باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که این افراد به حوزه کارآفرینی وارد شوند زیرا این اتفاق برای مدیریت شهری یک افتخار بزرگ بوده و پیروی از سیره بزرگان دین است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که اکوسیستم کارآفرینی و فعالیت استارتاپ‌ها فضای بسیار خوبی مهیا کرده و باید استمرار یابد، خاطرنشان کرد: فضای ایجاد شده باعث امیدبخشی به مردم شده و قطعاً منجر به اتفاقات خوشایند در شهر خواهد شد.

وی با بیان این که یکی از برجستگی‌های شورای پنجم، نقش مرکز پژوهش‌های شورای شهر بوده است، تصریح کرد: در شورای پنجم بالغ بر ۵۵ طرح بررسی و مصوب شد که تعدادی از آنها عملیاتی شده است.

نصراصفهانی با بیان اینکه شورای شهر در نهایت همکاری با مدیریت شهری باید مبدع، خلاق و نوآور باشد، ادامه داد: بخش عمده‌ای از طرح‌های شورا به مرکز پژوهش‌های شورا و کمیسیون‌های هفتگانه شورای شهر ارجاع شده تا با طرح‌های بررسی شده در چهار دوره قبل مقایسه و تطبیق شود.

به گزارش ایمنا در پایان این مراسم گواهی سهام سهامداران شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر هدهد تقدیم آنها شد.

نظر شما