شناسهٔ خبر: 47886246 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

نسخه الکترونیک از هدر رفت منابع حوزه درمان پیشگیری می‌کند

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اهمیت نسخه الکترونیک گفت: با این طرح امکان کنترل و جلوگیری از هدر رفت منابع در حوزه درمان فراهم خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه هفتگی پروژه نسخه الکترونیک که با حضور مدیران حوزه‌های درمان و فناوری اطلاعات و ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران درمان تأمین اجتماعی استان ها برگزار شد، اظهار داشت: همواره با معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای سازمان های مربوطه و بیمه های تکمیلی برای اجرای بهتر نسخه الکترونیک جلساتی برگزار می شود که وقفه ای در ارائه خدمات به بیمه شدگان اتفاق نیوفتد.

سالاری ادامه داد: پروژه نسخه‌نویسی الکترونیک یکی از مهمترین اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی محسوب شده و این سازمان با پرداخت منظم و سریع مطالبات مراکز درمانی (که از سامانه نسخه الکترونیک استفاده می‌کنند) پزشکان و تمامی مراکز بهداشت و درمان کشور را به استفاده از این سامانه تشویق می‌کند.

وی تصریح کرد: مراکز درمانی پاراکلینیک دانشگاهی و غیردانشگاهی زمانی که از طریق API یا سامانه متمرکز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سازمان تامین اجتماعی متصل شوند، در صورتی که دیتایی کامل، بی وقفه و پایدار ارائه دهند، مطالبات سال گذشته نیز ظرف دو هفته پرداخت می شود.

سالاری با اشاره به اینکه نسخه الکترونیک به نفع مردم، جامعه پزشکی و درمانگران کشور است، اظهار داشت: این طرح، موجب تسهیل کارها و افزایش سرعت خدمت رسانی مراکز درمانی به مردم می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین با بیان اینکه به زودی از نسخه الکترونیک رونمایی خواهد شد، گفت: با این کار دفترچه های درمان تامین اجتماعی به طور کامل حذف شده و در چرخه درمان، به جز موارد استثنایی، کاغذ پذیرفته نمی شود.

در این جلسه تعدادی از مدیران حوزه‌های درمان و فناوری اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی و مدیران درمان تأمین اجتماعی استان ها نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

به گزارش ایرنا، سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.

نظر شما