شناسهٔ خبر: 47885958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار همدان:

حمایت از واحدهای تولیدی برای ایجاد اشتغال یک اولویت محوری است

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت که حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار به ویژه برای جوانان جویای کار از جمله اولویت های محوری مدیریت اجرایی استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «سیدسعید شاهرخی» روز یکشنبه در جریان بازدید از شرکت تولیدی خوش نوش همدان، افزود: اولویت نخست ما توجه به معیشت، بهبود شرایط اقتصادی و اشتغالزایی در استان است و راهکار اصلی برای تحقق این مهم نیز حمایت از تولید و سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه در استان همدان سه موضوع مشخص را دنبال می کنیم، اظهار داشت: بستر سازی برای جذب سرمایه های جدید، تلاش برای شناسایی و رفع موانع تولید و همچنین احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل سه اولویت کاری برای توسعه اقتصادی استان، بهبود وضع معیشت مردم در راستای تحقق شعار محوری سال جاری است.

استاندار همدان تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ طرح و پروژه تولیدی بزرگ و موثر در سطح استان همدان درحال اجراست که تکمیل و بهره برداری از این طرح ها به طور قطع موجب بروز تحولی اساسی در حوزه اشتغال، توسعه همه جانبه و پایدار استان و همچنین سرمایه گذاری های بخش خصوصی در این منطقه خواهد شد.

وی تاکید کرد: حمایت جدی از واحدهای تولیدی بزرگ و موفق که ظرفیت ایجاد فرصت های شغلی مولد و پایدار را دارند در چند سال اخیر به عنوان یک اولویت در دستور کار مدیران اجرایی استان همدان قرار داشته که از این طریق تعداد قابل توجهی واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل در استان احیا و با از سرگیری فعالیت اقتصادی به چرخه تولید بازگشته اند.

شاهرخی گفت: در همین ارتباط به صورت جدی پیگیر شناسایی و رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی استان در قالب کار کارشناسی و هدفمند هستیم به نحوی که در سال گذشته ۱۲۰ واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل استان با رفع موانع و مشکلات، احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند.

استاندار همدان تصریح کرد: بازدید مستمر و کارشناسی از روند فعالیت های واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان برای سال جاری در دستور کار قرار دارد که این اقدام با هدف آشنایی با شرایط کار، شناسایی مشکلات و همچنین ایجاد بستر حمایت و تشویق سرمایه گذاران و همچنین نیروهای شاغل در این واحدها انجام می شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه شرکت خوش نوش همدان به عنوان یک واحد تولیدی با سابقه ای بیش از ۴۰ سال فعالیت یکی از واحدهای تولیدی ممتاز و برندهای شناخته شده کشور است، گفت: در بازدید امروز نقاط قوت و ضعف و مسایل و مشکلات این واحد را از نزدیک مورد بررسی قرار دادیم و مقرر شد ظرف مدت یک هفته برنامه ریزی برای رفع مسایل و مشکلات این واحد برای تولید بهینه و موثر انجام شود.

نظر شما