شناسهٔ خبر: 47885830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس:

راه‌اندازی کمیته تجاری سازی ایده در اتاق بازرگانی فارس

علی محمد پشوتن

عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس از راه‌اندازی کمیته تجاری سازی ایده‌های نو با عضویت نمایندگان فن بازار و پارک علم و فناوری استان فارس و دانشگاه شیراز خبر داد.

صاحب‌خبر -

امید ماهرانی یکشنبه ۳۰ خرداد در جلسه کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس، با بیان اینکه نوآوری و فناوری از ابزارهای مهم تغییر و ارتقاء مدل‌های کسب و کار و توجه به این‌ها نیاز امروز است، گفت: رویکرد عمده کسب و کارها و بنگاه ها در ایران سنتی است حال آنکه توجه به مقوله های نوآوری و فناوری در عرصه اقتصادی می تواند بازیگران این بخش را تغییر دهد و رونق بخش کسب و کارها و بنگاه ها و واحدهای تولیدی باشد.

ماهرانی ادامه داد: اگر کسب و کارها به سمت بهره گیری از نوآروی و فناوری های نوین حرکت کند، امکان رفع بخشی از مشکلات و بستر ایجاد ارزش افزوده بیشتر، فراهم خواهد شد، استفاده نکردن از تکنولوژی نوین می‌تواند کسب و کار را تهدید کند.

او با بیان اینکه ایده های بسیار خوبی در حوزه نوآروی و فناوری در شرکت های دانش بنیان وجود دارد که متاسفانه بخش صنعت از آن اطلاع کافی ندارد، اضافه کرد: در این زمینه و برای تقویت ارتباط میان شرکت های دانش بنیان و نیازهای بخش صنعت، ما در اتاق بازرگانی فارس اقدام به راه اندازی کمیته تجاری سازی ایده های نو با حضور نمایندگان فن بازار استان، پارک علم و فناوری و دانشگاه کرده است.

ماهرانی گفت: از اولویت های مهم اتاق بازرگانی فارس، استفاده از ایده های شرکت های دانش بنیان استان در صنایع استان است زیرا این شرکت ها برای پاسخگویی به نیاز مشخصی از بازار شکل گرفته و محلی برای تبدیل ایده های جدید به محصولات و خدمات مشتری پسند محسوب می‌شوند.

او با بیان اینکه نبود ایده پردازی های تجاری و بازاریابی مناسب از چالش های حوزه صنایع خلاق است، گفت: شرکت‌های دانش بنیان از مؤثرترین عوامل ایجاد اشتغال، نوآوری، توسعه سیستم های اجتماعی و شکل گیری و رشد اقتصاد دانش بنیان در هر کشوری محسوب می‌شوند که با توجه به اهمیت شرکت های دانش بنیان و نقش آنها در به روز بودن صنایع و تولید محصولات متناسب با بازار روز، برطرف کردن حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه موضوعی مهم و ضروری است.

برپایه همین گزارش، در این جلسه میلاد سلطانی کارگزار رسمی فن بازار منطقه ای استان فارس نیز ضمن معرفی رسالت فن بازار فارس، گفت: از برنامه های فن بازار استان برگزاری جلسه های شورای فن بازار می باشد که با برنامه ریزی های انجام شده بنا داریم این جلسات را با حضور صنعتگران و کارآفرینان در اتاق بازرگانی فارس برگزار کنیم.

انتهای پیام

نظر شما