شناسهٔ خبر: 47885826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار اسدآباد اعلام کرد

مشارکت ۵۰.۵ درصدی اسدآبادی‌ها در انتخابات

شهره اکبری

فرماندار شهرستان اسدآباد از مشارکت ۵۰.۵ درصدی افراد واجد شرایط این شهرستان در انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد.

صاحب‌خبر -

سعید کتابی یکشنبه ۳۰ خردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ۸۶ هزار و ۲۲۵ هزار نفر جمعیت واجد شرایط رأی شهرستان ۵۰.۵ درصد در انتخابات ۱۴۰۰ شهرستان مشارکت داشته اند.

وی تعداد آراء مأخوذه شهرستان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را ۴۳ هزار و ۵۶۵ رأی برشمرد و افزود: از این تعداد ۷۸۹۰ رأی باطله و ۳۵ هزار رأی صحیح بوده که به ترتیب ۲۶ هزار و ۴۴۴ رأی به سیدابراهیم رئیسی، ۴۸۶۳ رأی به عبدالناصر همتی، ۳۳۵۴ رأی به محسن رضایی و ۱۰۱۴  رأی به امیرحسین قاضی زاده هاشمی اختصاص داشته است.

کتابی تصریح کرد: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان اسدآباد بدون هیچ مشکلی با سلامت، نظم و قانونمند و با امنیت بالا و به آسانی و روانی کار با تدابیر اندیشیده شده به نحو مطلوبی انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در زمان مشخص شده طبق برنامه انتخابات شهرستان از ساعت ۷ صبح همزمان با سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه داشت و برای روند انتخابات به اندازه کافی تعرفه لازم در اختیار شعبه های انتخاباتی شهری و روستایی قرار داده شد که در برخی از روستاها به علت حضور حداکثری بالا تعرفه کم آوردند و در این رابطه سریع قبل از اتمام تعرفه ها به میزان کافی تعرفه در اختیار این روستاها قرار گرفت.

کتابی با بیان اینکه هیچ گونه قطعی برق در انتخابات نداشتیم و انتخابات در شهرستان بدون توقف در روند کار بدون مشکل انجام گرفت، یادآور شد: خوشبختانه تخلفات انتخاباتی تأثیرگذار و خاصی در شهرستان وجود نداشت ضمن اینکه برای رسیدگی به شکایات دو روز بعد از اعلام نتایج هر اعتراضی که به روند انتخابات وجود دارد باید به فرمانداری ارائه شود تا در یک جلسه با حضور هیئت اجرایی و نظارت موارد مورد بررسی قرار گیرد و با ادامه روند نتیجه نهایی شکایات اعلام شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در روند اجرای انتخابات ناظران بهداشتی نیز با رصد و نظارت رعایت پروتکل های بهداشتی شعبه های انتخابی سطح شهرستان از نقش مؤثری در سلامت شعبه ها داشتند، تصریح کرد: برای سلامت رأی دهندگان. ۵۵۰۰ ماسک رایگان از طرف فرمانداری و نیز بخشی ماسک رایگان نیز توسط سپاه تهیه و در شعبه های انتهابی شهر و روستا توزیع شد.

انتهای پیام

نظر شما