شناسهٔ خبر: 47885670 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

بیش از 800 محصول فناورانه صادراتی به نمایش درآمد

سقفی برای نمایش دایمی محصولات با فناوری بالای صادراتی ایرانساخت ایجاد شد تا این توانمندیها به بازار جهانی معرفی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ مهدی قلعه‌نوی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره ایجاد خانه نوآوری و فناوری ایران توسط معاونت علمی و فناوری، گفت: این خانه فناوری در نمایشگاه بین‌المللی تهران ایجاد شده است تا محلی باشد برای «ارائه محصولات با فناوری بالای صادراتی»، «معرفی توانمندی‌های ایران‌ساخت به بازدیدکنندگان خارجی» و «تشکیل هاب صادرات محصولات دانش بنیان و خلاق دارای پتانسیل صادراتی».

وی افزود: خانه نوآوری و فناوری ایران در فضایی به وسعت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با ظرفیت معرفی بیش از 800 کالا از 300 شرکت دانشبنیان و خلاق در فاز نخست در نمایشگاه بین‌المللی تهران ایجاد شده است و در فازهای بعدی محصولات دیگری نیز اضافه خواهد شد تا پتانسیلهای صادراتی محصولات دانشبنیان را به هیاتهای خارجی معرفی کند.

به گفته قلعه‌نوی، برگزاری نشستهای تخصصی رودررو با هیاتهای خارجی و انجام امور کارگزاری صادراتی محصولات دانشبنیان در قالب شرکتهای مدیریت صادرات EMC از دیگر اهداف ایجاد این مرکز است.

وی ادامه داد: نمایشگاه دایمی ایران‌ساخت 12 بخش تخصصی فناورانه شامل ماشین‌آلات، حمل‌ونقل، برق و الکترونیک، کشاورزی، مواد پیشرفته، صنایع فلزی، تجهیزات پزشکی، دارو و سلامت و صنایع خلاق، نرم‏افزار و اپلیکیشن، بازی، انیمیشین، صنایع دستی و غیره ایجاد شده است. همچنین خانه هوشمند دانشبنیان با تجهیز توسط 80 شرکت دانشبنیان و 220 محصول نیز در آن مستقر است.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بخش تخصصی سیمیلاتورها (شبیهسازها)، مونه اتاق عمل و اتاق ICU بیمارستانی با تجهیزات ایران‌ساخت، امکانات سالن کنفرانس و برگزاری جلسات رودرو، فضای کار اشتراکی و اختصای برای کادر اداری و واسطه‌های صادراتی، سالن جلسات VIP و کافه تجارت از دیگر بخش های این خانه نوآوری است.

نظر شما