شناسهٔ خبر: 47885631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیش از 50 درصد کردستانی‌ها به رئیسی رأی دادند/مشارکت 37.4 درصدی مردم کردستان در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: ۴۵۱ هزار و ۵۹۰ نفر معادل 37.4 درصد مردم کردستان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند که ۱٨۵ هزار و ٨۲۴ رای معادل بیش از 50 درصد آرا به نام آقای رئیسی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدابراهیم زارعی در جمع خبرنگاران در سنندج در خصوص آخرین نتایج انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در استان اظهار کرد: یک میلیون و ۲۱۹ هزارو ۱۲٦ نفر در استان واجد شرایط رای دادن بودند که ۴۵۱ هزار و ۵۹۰ آن پای صندوق آمدند.

به گفته این مقام مسئول، ۳۳۳ هزار و ۷۳۴ رای از این تعداد صحیح و ۱۱۷ هزار و ٨۵٦ رای باطله بوده است.

وی تصریح کرد: از تعداد آرا صحیح، سیدابراهیم رئیسی ۱٨۵ هزار و ٨۲۴، محسن رضایی ۶۶ هزار و  ٨۹۵ رای، عبدالناصر همتی ٦٦ هزار و ۲۴۰ رای و قاضی‌زاده هاشمی نیز ۱۴ هزار و ۷۷۵ رای داشتند. 

زارعی با بیان اینکه دیواندره با 61.5 درصد بیشترین آمار شرکت در انتخابات را به خود اختصاص داد، اضافه کرد: کمترین میزان مشارکت در سطح استان با 26.41 درصد شهرستان سنندج بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان از مشارکت مردم استان کردستان برای حضور پای صندوق‌های رای تقدیر کرد و افزود: همه تلاش خود را بکار گرفتیم تا انتخاباتی سالم، قانونی و با امنیت کامل در سطح استان برگزار شود که بحمدالله این اتفاق افتاد.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما