شناسهٔ خبر: 47885620 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۱۰۵ پروژه افتتاحی، کلنگ زنی و معرفی طرح‌های در دست اجرای منطقه آزاد قشم در پنجمین دور افتتاح‌های ریاست جمهوری مناطق آزاد کشور معرفی و به بهره برداری می رسد؛

قشم سرزمین رویدادهای طلایی

105 پروژه بااعتبار ارزی 667 میلیون دلار و 276 میلیون یورو و ریالی 61 هزار و 150 هزارمیلیاردی در پنجمین دور افتتاحیه‌های ریاست جمهوری در منطقه آزاد قشم به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، این پروژه‌ها در سه بخش افتتاح، کلنگ زنی و طرح‌های در حال اجرا، در چندین حوزه عمرانی، اقتصادی، گردشگری و محیط زیستی و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی است که با حضور ویدیو کنفرانسی ریاست جمهوری معرفی و به بهره‌برداری می‌رسد.

15 پروژه افتتاحی از این مجموعه شامل 10 پروژه عمرانی، یک پروژه نفتی، دو پروژه شیلاتی، یک پروژه تولیدی و یک پروژه گردشگری است که با مشارکت بخش خصوصی و دولتی جزیره این منطقه آزاد، ارزش ارزی 53 میلیون یورویی و ریالی 9 هزار و 960 میلیاردی داشته و برای 880 نیروی بومی اشتغال به همراه خواهد داشت.

پنج پروژه عمرانی، چهار پروژه نفت، گاز و انرژی، یک پروژه شیلاتی، دو پروژه تولیدی و دو پروژه گردشگری نیز جزو 14 پروژه کلنگ زنی رویداد پنجم خردادماه 1400 در منطقه آزاد قشم با حضور رییس دولت تدبیر و امید است.

پروژه‌های مذکور در دو بخش ارزی و ریالی حاصل همکاری بخش خصوصی و دولتی این منطقه آزاد است که مجموع ارزش دلاری این پروژه‌ها معادل 172 میلیون دلار و ارزش ریالی آن‌ها معادل 32 هزار و پنج میلیارد ریال می‌باشد و قابلیت ایجاد اشتغال برای یک هزار و 936 نیروی بومی را داراست.  

ادامه این لیست شامل 76 پروژه در حال اجرا در منطقه آزاد قشم است که رقم سرمایه‌گذاری در دو بخش خصوصی و دولتی آن شامل 495 میلیون دلار و 223 میلیون یورو در حوزه جذب سرمایه ارزی و 19 هزار و 185 هزار میلیارد ریال در حوزه جذب سرمایه داخلی است.

هشت پروژه عمرانی، هفت پروژه نفت، گاز و انرژی، 21 پروژه شیلاتی، 13 پروژه صنعتی- تولیدی، 25 پروژه گردشگری و دو پروژه محیط زیستی در این لیست قرار دارند که پنج هزار و 704 نیرو را مشغول به کارکرده‌اند و قرار است بعد از بهره‌برداری برای چهار هزار و 550 نیرو اشتغال پایدار به همراه داشته باشند.

 توجه به توسعه پایدار قشم در حوزه‌های اقتصادی باهدف بهره‌مندی و بهره‌وری جامعه محلی جزیره، سبب شده تا ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری در منطقه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، از اولویت‌های اصلی سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه و اشتغال پایدار، انتفاع جامعه محلی، تمرکز بر تجاری‌سازی محصولات و ارزآوری باشد.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با 63 پروژه به اعتبار ریالی 64 هزار و 670 میلیاردی و ارزی 340 میلیون یورو و 281 میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

بیشتر بخوانید:

  • حضور پرشور مردم جزیره نشین قشم در پای صندوق های رای اقتدار نظام اسلامی را نشان داد
  • بازدید معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم از طرح های 5 روستای جزیره

برچسب‌ها:

نظر شما