شناسهٔ خبر: 47885456 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کارشناس آمریکایی:‌ بانک‌های مرکزی کشورها 10 سال از بازار ارزهای مجازی عقب افتاده‌اند

کارشناس آمریکایی معتقد است بعید است بانک‌های مرکزی کشورها بتوانند ارزهای مجازی‌ای را عرضه کنند که توانایی رقابت با بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، جفری تاکر، کارشناس اقتصادی مطرح آمریکایی می‌گوید: بانک‌های مرکزی کشورها تلاش می‌کنند تا همگام با گسترش استفاده از ارزهای مجازی در این فضا گام بردارند.

بنابراین ممکن است که طرح‌های بلندپروازانه هم در این مسیر ارائه دهند؛ چراکه می‌خواهند توجهات را به خود جلب کنند.

وی گفت: نکته حائز اهمیت در زمینه بهره‌وری موجود در ارزهای مجازی میزان مصرف انرژی آن است.

تاکر افزود: ما می‌دانیم که طی 15 ماه گذشته بانک‌های مرکزی کشورها در خلق پول به یک توانایی ویژه رسیده‌اند، اما این چیزی نیست که بازار واقعا به آن علاقه داشته باشد.

این کارشناس آمریکایی معتقد است که ارزش واقعی ارزهای مجازی از طریق عوامل بازار تامین می‌شود و نه دولت‌ها و یا حرف‌های نامفهوم در کنفرانس‌های فناوری‌های مالی.

تاکر گفت: من فکر می‌کنم که این مسأله غیرقابل تصور است و شک دارم که بانک‌های مرکزی کشورها بتوانند ارزهای مجازی‌ای را عرضه کنند که توان رقابت با بیت‌کوین و دیگر ارزهای مجازی در بازار را داشته باشند.

این تلاش‌ها هم خیلی کم هستند و هم خیلی دیر انجام گرفته‌اند و به نظر من بانک‌های مرکزی کشورها 10 سال تا رسیدن به بازار امروز فاصله دارند.

انتهای پیام/ب

نظر شما