شناسهٔ خبر: 47885351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عامل حیوان آزاری در استان مرکزی محکوم شد

اراک - ایرنا - رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان مرکزی گفت: یک حیوان آزار در یکی از شهرستان‌های این استان به یک سال نگهداری از حیوان آزار دیده و مصدوم شده و توله‌های این حیوان محکوم شد.

صاحب‌خبر -

سید «هادی معین السادات» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فردی در ماه‌های گذشته اقدام به سگ آزاری کرده بود که تصاویر این صحنه دلخراش در فضای مجازی منتشر و موجب خدشه دار شدن افکار عمومی شد.

وی بیان کرد: پس از اعلام شکایت حفاظت محیط زیست شهرستان علیه این شخص که اقدام به  آزار یک ماده سگ و توله هایش کرده بود، پرونده قضایی تشکیل و اقدامات قانونی برای این فرد صورت گرفت.

رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: پس از بررسی نشست رسیدگی و تحقیقات کامل توسط محاکم قضایی، متهم با قرار تعویق مراقبتی مکلف گردید که تحت نظارت محیط زیست و واحد اجرای احکام کیفری مربوطه، به مدت یکسال با هزینه شخصی نسبت به نگهداری از سگ و توله هایش و پرداخت هزینه درمانی حیوان اقدام کند.

معین السادات اظهار داشت: محیط زیست با هرگونه خشونت علیه حیوانات و حیوان آزاری که موجب جریحه دار شدن افکار عمومی باشد برخورد دارد.

وی گفت: جدیت قضات و حمایت‌های مسئولان قضایی استان مرکزی در پیگیری پرونده‌های قضایی حوزه محیط زیست جای تقدیر دارد.

انتشار کلیپ حیوان آزاری در فضای مجازی استان مرکزی موجی از ناخرسندی عمومی شهروندان و نهادهای حامی محیط زیست را به همراه داشت.

گفتنی است ایرنا مرکزی در فروردین ماه امسال پس از اطلاع از انتشار کلیپ دردناک حیوان آزاری در شهرستان آشتیان، ضمن پیگیری از دادستان مرکز استان و اداره کل محیط زیست خواستار برخورد جدی دستگاه قضایی با عاملان این حیوان آزاری شده بود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما