شناسهٔ خبر: 47885344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس جمهوری منتخب حدود ۶۰ درصد آرای مازندرانی‌ها را کسب کرد

ساری - ایرنا - رییس جمهوری منتخب ۸۹۱ هزار و ۲۲۵ رای معادل ۵۹.۳ درصد از مجموع آرای جمع آوری شده مازندرانی‌ها در صندوق‌های سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را کسب کرد .

صاحب‌خبر -

بر اساس اعلام ستاد انتخابات مازندران ، یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۴۷۹ نفر معادل ۶۰.۷ درصد از واجدین شرایط این استان در انتخابات ریاست جمهوری رای دادند.

مازندران روز ۲۸ خرداد امسال در مجموع ۲ میلیون و ۴۷۴  هزار و ۲۰۵ نفر واجد شرایط رای داشت.

رییس ستاد انتخابات مازندران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که از مجموع آرای جمع آوری شده در انتخابات ریاست جمهوری استان یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۶۸ رای صحیح بود.

 حسین حسن نژاد تعداد آرای باطله را ۳۱۹ هزار و ۴۱۱ رای اعلام کرد که معادل ۲۱.۲ درصد کل آرای جمع آوری شده انتخابات ریاست جمهوری در این استان است.

 وی گفت که عبدالناصر همتی هم ۱۳۲ هزار و ۱۸۰ رای مازندرانی ها را کسب کرد که معادل ۸.۷ درصد مجموع آرای جمع آوری شده ریاست جمهوری محسوب می شود.

رییس ستاد انتخابات مازندران میزان رای کسب شده توسط محسن رضایی را ۱۰۳ هزار و ۵۸۰ رای اعلام کرد که معادل ۶.۸ درصد مجموع آرای مازندرانی های شرکت کننده در انتخاباب است.

وی افزود که سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی هم ۵۶ هزار و ۸۳ رای مردم مازندران را برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کسب کرد که معادل ۳.۷ درصد کل آرای  جمع آوری شده به حساب می آید.

حسن نژاد میزان مشارکت واجدان شرایط رای مازندران در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را هم ۶۰.۷  درصد اعلام کرد.

خبرگان رهبری 

رییس ستاد انتخابات مازندران با بیان این که با پایان یافتن نتیجه شمارش آرای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصادق پیشنمازی با کسب بیشترین آرا ، منتخب مردم استان برای این مجلس شد ، گفت که  در مجموع  ۹۱۳ هزار و ۶۲۹ رای برای مجلس خبرگان رهبری استان مازندران به صندوق ها انداخته شده بود که پیشنمازی با کسب ۵۹۱ هزار و ۲۸۱ رای بیشترین میزان آرای مردم مازندرن را کسب کرد.

وی تعداد آرای حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن گلی شیردار را برای مجلس خبرگان رهبری را ۳۲۲ هزار و ۳۴۸ رای اعلام کرد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ، ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در چهار هزار و ۱۶۲ شعبه اخذ رأی در مازندران از ساعت هفت صبح ۲۸ خرداد شروع شد و تا ساعات ۲ بامداد روز شنبه ادامه داشت. حدود ۵۷ هزار نفر هم به عنوان عوامل اجرایی و نظارتی کار اخذ رای از مردم را در این شعب بر عهده داشتند.

بر اساس آمار رسمی از وزارت کشور مازندرانی ها در چهار دوره گذشته ریاست جمهوری به ترتیب در سال ۱۳۸۴ ؛  ۶۵.۲ در سال ۱۳۸۸ ؛ ۱۰۰.۲ درصد ، در سال ۱۳۹۲ ؛ ۸۹.۴ درصد و در سال ۱۳۹۶ نیز ۹۱درصد مشارکت داشتند.

نظر شما