شناسهٔ خبر: 47885211 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیش‌بینی برداشت ۳۶ هزار تن طالبی از مزارع فارس

معاون زراعت جهاد کشاورزی فارس گفت: پیش بینی می‌شود ۳۶ هزار تن طالبی از مزارع شهرستان‌های استان فارس برداشت شود.

صاحب‌خبر -

ظهیری معاون زراعت جهاد کشاورزی استان فارس در گفت‌و‌گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با بیان اینکه برداشت طالبی از یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان‌های فارس آغاز شده است، گفت: پیش بینی می‌شود ۳۶ هزار تن طالبی از مزارع شهرستان‌های استان فارس برداشت شود.

او افزود: محصول طالبی استان فارس در سال زراعی امسال یک و هفت دهم درصد از سطح زیر کشت و یک ۴ دهم در صد میزان تولید محصولات سبزی و صیفی استان را به خود اختصاص داده است.

ظهیری  تصریح کرد: با توجه به گستردگی استان فارس و داشتن شرایط آب و هوایی متفاوت محصول طالبی به جز فصل زمستان در مابقی ماه‌های سال در استان برداشت می‌شود.

ظهیری ادامه داد: شهرستان‌های عمده کشت محصول طالبی شامل سروستان، خنج، لار، لامرد، گراش و کازرون است.

معاون زراعت جهاد کشاورزی استان فارس، افزود: ۷۰ درصد خربزه تولیدی استان در فصل بهار، ۲۸ درصد در فصل تابستان و ۲ درصد در فصل پاییز انجام می‌شود.

او اضافه کرد: نبود توجه کافی به سلامت محصول تولیدی از سوی کشاورزان، بالا بودن هرینه‌های تولید، نبود بخش تحقیقات سبزی و صیفی در استان، وجود عوامل قهری خسارت زا، تحریم‌ها و نوسانات شدید قیمت در سال‌های مختلف، اختصاص ندادن تسهیلات بانکی در زمان مناسب، تغیییرات اقلیمی و تداوم خشکسالی، آفات و بیماری ها، نبود واردات نهاده با کیفیت بالا، شور شدن آب‌های زیر زمینی و به تبع آن مشکلات ایجاد شده برای سیستم آبیاری تحت فشار از مشکلات محصولات جالیزی در استان فارس است.

انتهای پیام/ت

نظر شما