شناسهٔ خبر: 47885195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا 30 خرداد 1400

آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا 30 خردادماه اعلام شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های خراسان رضوی که ابتدای خردادماه ۹۵۰ نفر بود اکنون به ۷۵۵ نفر کاهش یافته است.

دکتر مهدی قلیان اول روز یکشنبه گفت: هم اینک میانگین بستری روزانه در بیمارستان های خراسان رضوی ۱۹۱ نفر در روز است که این رقم در هفته نخست خردادماه ۲۲۷ نفر گزارش شده بود.  

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۲۱۷ بیمار کرونایی در بخش های مراقبت ویژه بیماستان های خراسان رضوی دوران درمان را می گذرانند که این میزان در هفته اول خردادماه ۲۵۶ نفر بود.  

وی خاطر نشان کرد: میزان بیماران با علائم مشکوک به کرونا در خراسان رضوی در بخش سرپایی نیز روند کاهشی دارد اما باید توجه داشت که این وضعیت همچنان شکننده و ناپایدار است و در صورت بی توجهی به پروتکلهای بهداشتی امکان بازگشت این بیماری وجود دارد.

وی گفت: میزان فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان رضوی نیز کاهش یافته و به ۱۰ تا ۱۵ فوتی در روز رسیده است.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ۶ هزار و ۴۴۸  بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و ۱۰۸ نفر جان باخته اند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۸۶ هزار و ۹۷۴ نفر رسیده است. 

 

بیشتر بخوانید:

  • سیر نزولی کرونا در استان خوشبختانه ادامه دارد
  • آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا 9 خرداد 1400

نظر شما