شناسهٔ خبر: 47885164 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نتایج نشست سه جانبه ترکیه، ایران و افغانستان

پس از پایان نشست سه جانبه ایران با ترکیه و افغانستان امروز در آنتالیا، سه کشور متعهد به حمایت لازم از افغانستان شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه ترکیه از پایان نشست سه جانبه با ایران و افغانستان پیرامون پیشبرد روند صلح افغانستان خبر داد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در پایان این نشست گفت: «امروز ما یک جلسه سه جانبه با وزیران خارجه ایران و افغانستان در مورد تحولات افغانستان برگزار کردیم. در این نشست سه جانبه اوضاع افغانستان پس از خروج آمریکا از این کشور و مدیریت و امنیت فرودگاه کابل مورد بحث قرار گرفت.»

او در ادامه با اشاره به موضوع مدیریت فرودگاه کابل  گفت: «مدیریت و امنیت فرودگاه کابل وظیفه‌ای نیست که ما به تنهایی از عهده آن برآییم و ما به کمک افغان‌ها و کشور‌های دیگر نیاز داریم.»

چاووش اغلو در پایان گفت: «ما در این جلسه متعهد شدیم که حمایت‌های لازم را از افغانستان انجام دهیم.»

این نشست سه جانبه در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا در ترکیه صورت گرفت.

پیش‌تر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پس از اجلاس ناتو در جمع خبرنگاران گفته بود آنکارا برای تأمین امنیت فرودگاه کابل به حمایت‌های سیاسی، لجستیکی و مالی آمریکا و نیز همکاری پاکستان و مجارستان نیاز دارد.

در همین راستا دیروز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای او توافق کردند آنکارا نقش مهمی در زمینه تأمین امنیت فرودگاه کابل برعهده بگیرد و در این رابطه، طرحی در دست تهیه است.

پیش از این رسانه‌های افغانستان نیز اعلام کرده بودند دولت این کشور برای سپردن مسئولیت تأمین امنیت فرودگاه بین‌المللی حامد کرزای به نظامیان ترکیه در حال رایزنی است.

انتهای پیام/

نظر شما