شناسهٔ خبر: 47885075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ابمدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان؛

آغاز روند آبگذاری کانال راست سنگر/ مشکلی در شبکه آبرسانی سفیدرود وجود ندارد

خرمی از آغاز روند آبگذاری کانال راست سنگر ویژه اراضی شالیزاری شرق استان گیلان خبر داد و گفت: تاکنون مشکل خاصی در شبکه آبرسانی سفیدرود به وجود نیامده است.

صاحب‌خبر -

«وحید خرمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه بر اساس تمهیدات به عمل آمده و پایش‌های انجام گرفته در محدوده شبکه آبرسانی سفیدرود مشکل حادی گزارش نشده است از اجرای روند نوبت‌بندی آب سخن گفت و اظهار داشت: پنجمین مرحله آبگذاری کانال راست سنگر ویژه اراضی شالیزارهای شرق گیلان از صبح 30 خرداد آغاز شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با تاکید بر اینکه این مرحله از آبگذاری کانال راست سنگر مطابق دفعات گذشته به مدت هشت روز ادامه داشته و بعد از آن به مدت چهار روز قطع می‌شود تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای گیلان در راستای کمک به فعالیت کشاورزان، اقدامات لازم را در جهت تامین و توزیع آب زراعی مورد نیاز انجام می‌دهد.

 

خرمی همکاری کشاورزان استان گیلان با برنامه تقویم زراعی و پیشبرد فرآیند کاشت، داشت و برداشت محصول برنج مطابق با آن را خواستار شد و ابراز داشت: کمک در جهت مصرف بهینه منابع آبی، جلوگیری از هدررفت آب و بهره‌وری بیشتر از جمله موارد مهمی است که برای تحقق آن به همکاری و مشارکت همگانی نیازمندیم.

 

وی کاهش شدید ورودی آب به مخزن سد سفیدرود و کاهش بارش‌ها را دو موضوع مهمی که مورد توجه شرکت آب منطقه‌ای گیلان قرار دارد خواند و اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری همه جانبه کشاورزان و با تمهیدات اندیشیده شده شرکت آب منطقه‌ای گیلان، سال زراعی را بدون هیچ مشکل خاصی پشت سر بگذاریم.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه به علت کاهش نزولات جوی امر نوبت‌بندی آب کشاورزی اجتناب ناپذیر بوده است اذعان کرد:‌ از شالیکاران سختکوش می‌خواهیم همکاری لازم را با متولیان امر، اعم از آبیاران و سر آبیاران داشته باشند از طرفی نگرانی هم در بحث تاریخ‌های قطع  و وصل آب وجود ندارد.

 

خرمی ا نیاز روزانه شالیزارهای گیلان به حدود 20 میلیون متر مکعب آب سخن گفت و با بیان اینکه با احتساب میانگین 100 روز برای فصل کشاورزی، نیاز آبی شالیکاران، به 2 میلیارد متر مکعب آب می‌رسد خاطرنشان کرد: در حال حاضر آب زراعی 172 هزار هکتار از 238 هزار هکتار شالیزار گیلان از سد سفیدرود تامین می‌شود.

 

پایان پیام/165

نظر شما