شناسهٔ خبر: 47884873 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کرایه ماشین‌آلات مورد استفاده در طرح‌های عمرانی چقدر بود؟

بیشترین افزایش کرایه‌ ساعتی مربوط به «بولدوزر به قدرت ٣٥٠ اسب بخار با راننده» با ٦٠,١ درصد و کمترین افزایش در متوسط کرایه ساعتی مربوط به «تانکر آب پاش ١٥٠٠٠ لیتری با راننده» با ١٦.١ درصد نسبت به دوره قبل بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز آمار ایران، بیشترین افزایش کرایه‌ ساعتی مربوط به «بولدوزر به قدرت ٣٥٠ اسب بخار با راننده» با ٦٠,١ درصد و کمترین افزایش در متوسط کرایه ساعتی مربوط به «تانکر آب پاش ١٥٠٠٠ لیتری با راننده» با ١٦.١ درصد نسبت به دوره قبل بوده است.

طرح آمارگیری از کرایه‎‌ ماشین‌آلات مورد استفاده در طرح‌های عمرانی از سال ١٣٦٥ به ‌صورت شش‌ماهه در سطح استـان تهران توسط مرکز آمار ایران اجرا می‌شود.

در این آمارگیری، اطلاعات مربوط به کرایه‎ ساعتی انواع ماشین‌آلات مورد استفاده در طرح‏های عمرانی (٦٠ مورد)، با ارسال پرسشنامه‌ها‌ی مربوطه از طریق رایانامه به پیمانکاری‏های مجری طرح‏های عمرانی در استان تهران، جمع‌آوری می‏‌شود. این طرح در بهمن ماه سال ١٣٩٩ برای جمع‌‏آوری اطلاعات مربوط به نیمه‎‌ دوم همان سال اجرا شده است.

در مقایسه‌ تمامی ٦٠ قلم مورد آمارگیری این دوره، بیشترین افزایش کرایه‌ ساعتی مربوط به «بولدوزر به قدرت ٣٥٠ اسب بخار با راننده» با ٦٠,١ درصد و کمترین افزایش در متوسط کرایه ساعتی مربوط به «تانکر آب پاش ١٥٠٠٠ لیتری باراننده» با ١٦.١ درصد نسبت به دوره­‌ قبل بوده است.

همچنین، مقایسه‌ متوسط کرایه‎ ساعتی در این دوره با دوره‌ مشابه سال قبل نشان می‌دهد که بیشترین افزایش کرایه‎ ساعتی مربوط به «تریلی کفی به ظرفیت ١٠ تن بدون کشنده » با ١٤٤,٢ درصد و کمترین افزایش کرایه‌ ساعتی مربوط به «موتور جوش دیزلی ١٠٠ تا ١٥٠ آمپر» با ٤٨.٩ درصد بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما