شناسهٔ خبر: 47884585 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رونمایی از دهکده ورزشکاران در توکیو/ از کافه و گل فروشی تا آتلیه

در فاصله یک ماه مانده تا آغاز بازی‌های المپیک از دهکده ورزشکاران رونمایی شد؛ این دهکده با ۴۴ ساختمان مسکونی محل اقامت ۱۸ هزار ورزشکار و مقامات خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، برگزارکنندگان بازی های المپیک ۲۰۲۰ در فاصله یک ماه مانده به آغاز این بازی ها اقدام به رونمایی از دهکده ورزشکاران کردند. این رونمایی با اقدامات ضد کرونایی انجام شد.

دهکده ۴۴ هکتاری ورزشکاران در منطقه ساحلی هارومی توکیو و در فاصله ۶ کیلومتری استادیوم اصلی این بازی ها قرار دارد. این فاصله به منظور سهولت دسترسی برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است.

۲۱ ساختمان مسکونی برای اقامت ۱۸ هزار ورزشکار و مقامات در دهکده ورزشکاران ساخته شده است. این ساختمان ها بین ۱۴ تا ۱۸ طبقه هستند و در مجموع متشکل از ۱۸ هزار تخت برای شرکت کنندگان در بازی های المپیک و ۸ هزار تخت برای شرکت کنندگان در بازی های پارالمپیک است. هر اتاق هم مجهز به دو تخت است.

دیگر اینکه در دهکده ورزشکاران مجموعه ای با امکانات مجهز برای سرویس دهی به ورزشکاران در نظر گرفته شده است؛ این مجموعه در برگیرنده کافه، گل فروشی، بانک، آتلیه عکس، فروشگاه فروش کالاهای رسمی المپیک، اداره پست و خشکشویی است.

ساکنان دهکده ورزشکاران ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند طوریکه از آنها خواسته می شود روزانه آزمایش ویروس کرونا را انجام دهند و به جز زمان خوردن، آشامیدن و تمرین - با حفظ فاصله - همیشه ماسک به صورت داشته باشند.

همچنین در راستای اقدامات کرونایی، تعداد صندلی های سالن غذاخوری در دهکده ورزشکاران کاهش یافته است.

برگزارکنندگان بازیهای در حالی به رعایت پروتکل های مصوب در دهکده ورزشکاران تاکید دارند که بنا به اعلام کمیته بین المللی المپیک ۷۵ درصد از ساکنان دهکده های المپیک و پارالمپیک احتمالی از جمله حدود ۱۵۰۰۰ ورزشکار پیش از این واکسینه شده اند یا قرار است واکسینه شوند. با شروع بازی ها البته این آمار به ۸۰ درصد می رسد.

سایت kyodo newsبرای تکمیل گزارش خود از رونمایی دهکده ورزشکاران به این نکته هم اشاره کرده که قاب های تخت هایی که برای ساختمان های دهکده ورزشکاران در نظر گرفته شده از مقوای قابل بازیافت محکم ساخته شده اند که نشان دهنده تلاش برگزار کنندگان برای میزبانی یک بازی دوستانه و سازگار با محیط زیست است.

بنا شده بعد از بازی ها ، ساختمانهای مسکونی این روستا بازسازی و به آپارتمان تبدیل شوند.

نظر شما