شناسهٔ خبر: 47884476 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

رئیس مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران:

اصلاح و تغییردرمهندسی ساختار، در راستای چابک سازی سازمان است.

رکنا-ساختار سازمانی شرکت گاز استان اصفهان به مدت دو روز مورد بررسی و بازدید میدانی تیم مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا از اصفهان، مجید کشاورز ضمن ابراز خرسندی از دیدار نزدیک با کارکنان شرکت گاز استان اصفهان، جهت آشنایی بیشتر از طرح های توسعه ای، برخی ادارات گازرسانی و صنایع عمده استان بازدید کرد و گفت: خدمات شرکت ملی گاز به اقصی نقاط ایران اسلامی رسیده و بخش عمده انرژی کشور توسط شرکت های گاز استانی توزیع و تامین می شود.

وی، بیان داشت: به منظور توسعه و صیانت از سرمایه های انسانی متعهد، دانش محور وخلاق و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت ها و توانمندی ها یک بررسی میدانی از چارت سازمانی این شرکت انجام می شود با این منظور که بتوانیم، انگیزه خدمت رسانی را بیش از پیش تقویت کنیم.

مهندس کشاورز،با بیان اینکه، یکی از اهداف این دیدارهای مستقیم، نزدیک کردن سطح توقعات و مطالبات همکاران با سیاست های بالادستی وزارت نفت و برنامه ششم توسعه است، گفت: تغییر در چارت شرکت های گاز استانی ضروری است.

در ادامه، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، نیز ضمن تشریح وضعیت گازرسانی در سطح استان اصفهان و وضعیت نیروی انسانی به حذف 138 سمت سازمانی در این شرکت اشاره کرد و گفت: هرسازمانی بر اساس زمان و شرایط و توسعه شرح وظایف نیاز به ارتقاء پایه های سازمانی، غنی سازی و بازنگری ساختار سازمانی مشاغل دارد و با بلوغ شرکت نیاز به نیروی انسانی جدید و ارتقاء پایه های قبلی به وجود می آید که ما امیدواریم که در این هم اندیشی به باز آرائی سازمانی، حفظ و نگه داشت نیروهای با تجربه دست یابیم.

مهندس علوی،با اشاره به تعدد و پراکندگی شهرها و روستاهای استان، فواصل بسیار زیاد آنها از خطوط تغذیه و انتقال گاز و با تاکید بر لزوم پویایی و منعطف بودن ساختار سازمانی تصریح کرد: ارتقای سمت های سازمانی و غنی سازی شغلی در این شرکت مورد نیاز است چرا که بلوغ شرکت، نیاز به تجدید ساختار متناسب با نیاز سازمانی را می طلبد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، افزود: با توجه به افزایش روزافزون تعداد مشترکین خصوصاً در بخش روستایی و نیز ایجاد شهرهای جدید دراستان، بازنگری چارت سازمانی در واحدهای بهره برداری کاملا ملموس بوده و در برخی از واحدها اعم از؛ امور حقوقی، امور قراردادها، امور مالی، پژوهش، مخابرات و فناوری اطلاعات و انبار کالا، ایجاد سمت برای کارشناس فنی کمیته فنی بازرگانی و کمسیون مناقصات و ارتقای برخی سمت ها مورد تقاضا است.

وی، بیان داشت: بعضاً کاهش انگیزه کارکنان به دلیل عدم امکان ارتقاء در مسیر شغلی خود، پیر شدن سازمان به دلیل عدم امکان جذب نیروی جدید، نداشتن نیروی متخصص متناسب با نوع تحصیلات و تجربه و... را از مهمترین مشکلات ایجاد شده در پی حذف 138 سمت در این شرکت عنوان کرد.

لازم به ذکر است، در این نشست هم اندیشی، به تفکیک توسط همکاران پیشنهاداتی در خصوص افزایش حجم شرح وظایف سمت های سازمانی ارائه شد و در مورد هر یک با همکاری کارشناسان ذی ربط براساس بازدید های میدانی ونتایج حاصله به صورت مبسوط بحث و بررسی های لازم صورت گرفت.

اصفهان –بهمن راعی

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

برچسب‌ها:

نظر شما