شناسهٔ خبر: 47883608 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در راستای حل بحران آب و انرژی:

جای خالی سازمان اصلاح الگوی مصرفِ انرژی و منابع در کشور

این روزها منابع و انرژی دو محور اصلی توسعه و پیشرفت هستند و ملت های در این بین پیروز ترند که در استفاده از این منابع ، تولید انرژی و در کنار آن استفاده بهینه از منابع تجدید ناپذیر،عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ در این بین آب به عنوان یک منبع مهم و یک معیار اصلی در تولید انرژی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اساساً بارها شنیده ایم که جنگ بعدی بر سر آب است و برخورداری از آب مصرفی به نوعی تعیین کننده قدرت است.

حال در کشور غنی مانند ایران ؛ نسل آینده به خاطر اسراف و اشتباهات نسل فعلی در الگوی مصرف با چالشی بزرگ بنام کمی آب شدید و یا بی آبی روبرو باشند .می توان گفت حتی تصور اینکه نسل آینده ایران، نسلی نه چندان دور در صورت عدم اصلاح الگوی مصرف  نیازمند کشورهای بیگانه در تامین منابع و انرژی و از همه مهمتر آب بشوند، قابل جبران نیست .

به نظر می رسد در این کارزار بی شک جای خالی یک اداره و یا حتی سازمان به نام اصلاح الگوی مصرف و انرژی در وزارت نیروی کشور به خوبی احساس می شود تا با کار تخصصی و اولویت دادن موضوع در این زمینه در سرتاسر کشور آغاز به فعالیت نموده و حتی با ابزارهای قانونی مانند جریمه با مصرف کنندگان بدمصرف انرژی و منابع ، برخوردی جدی داشته باشد و در کنار آن با ورود به مقوله های آموزشی و فرهنگ سازی بتواند به خوبی در مدیریت منابع و انرژی کار آمد باشد.

یقیناً در صورت راه اندازی چنین ساز و کاری می توانیم نه تنها پاسخگوی هزینه های خود از طریق ذخیره های ناشی از اصلاح الگوی مصرف باشیم بلکه بار سنگینی نیز از دوش تولید کنندگان انرژی بر داشته می شود  و تا حد زیادی آرامش را برای نسل های آبنده از این حیث فراهم می سازیم.

کاظم محمدیان مصمم

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما