شناسهٔ خبر: 47883516 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

آمادگی ۲۴۰۰ پایگاه برای سنجش نوآموزان

وزیر آموزش و پرورش گفت : ۲۴۰۰ پایگاه فعال برای سنجش دانش آموزان آماده‌سازی شده، همچنین تعداد پایگاه‌های ۲ نوبته فعال از ۵۰۰ به ۶۰۰ پایگاه افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

وزیر آموزش و پرورش گفت : ۲۴۰۰ پایگاه فعال برای سنجش دانش آموزان آماده‌سازی شده، همچنین تعداد پایگاه‌های ۲ نوبته فعال از ۵۰۰ به ۶۰۰ پایگاه افزایش یافته است.

محسن حاجی میرزایی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان در دبستان رجاییه منطقه ۱۵ تهران در جمع خبرنگاران افزود: ساعات مراجعه خانواده ها از ۸ صبح تا ۱۳ درنظر گرفته شده است تا خانواده ها با رعایت فاصله اجتماعی خدمات مناسب دریافت کنند.

وی اظهار داشت: ثبت نام و نوبت گیری مجازی برای سنجش دانش آموزان فعال است و در صورت نوبت به خانواده اطلاع داده می شود تا در ساعت معین حضور یابد.

وزیر آموزش و پرورش اخبار منتشر شده در شبکه های مجازی درباره ۳ میلیون دانش آموز بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی گذشته، توضیح داد: پخش این اخبار نادرست جفا در حق کادر آموزشی است. شاید برخی از دانش آموزان گوشی و تبلت نداشتند، اما به شکل حضوری آموزش دریافت کردند.

حاجی میرزایی ادامه داد: شاید در سال‌های اخیر به اندازه سال گذشته استمرار یادگیری وجود نداشته، اما کار آموزش به شکل مناسب انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: معلمان با اطمینان آموزش دادند. ۴۰ هزار دانش آموز پایه اول ثبت نام نکردند که این موضوع هم دیر نمی‌شود، البته این بازماندگی به دلیل نگرانی خانواده ها از کرونا بود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره  فوق العاده ویژه فرهنگیان اظهار داشت: هنوز تصمیم گیری در این خصوص نشده است. افزایش این میزان تا ۵۰ درصد است و باید مورد تصویب قرار گیرد تا منابع اختصاص یابد.

حاجی میرزایی افزود: سامانه شفافیت و فعالیت‌ها در آموزش وپرورش فعال است و تمامی فعالیت ها در این سامانه انجام می شود. همچنین تاییدیه تحصیلی دانش آموزان با این واسطه صورت می‌گیرد، امسال اولین سالی است که این اقدامات انجام می شود.

وی ادامه داد: مشکلات دانش آموزان از پیش بیشتر نیست و ثبت نام به شکل غیر حضوری انجام می‌شود.

حاجی میرزایی خاطر نشان کرد:  از اسفند۹۸ دانش آموزان نامنظم  در مدارس حضور داشته اند.

واکسیناسیون معلمان در مرداد ماه

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره واکسیناسیون معلمان برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: مدارس مهر ماه افتتاح می شوند و ستاد ملی کرونا قرار است در مرداد واکسیناسیون معلمان را انجام دهد؛ باتوجه به تولید واکسن داخلی و توزیع خارجی، آهنگ واکسیناسیون سرعت بخشیده می شود.

وی درباره واکسیناسیون دانش آموزان یادآورشد: تزریق واکسن برای زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود.

برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از خرداد ماه با همکاری ۲ هزار پایگاه سنجش در کشور آغاز شد. بیش از بیست هزار عوامل اجرایی در حدود ۲ هزار پایگاه سنجش در سطح کشور با برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی همکاری دارند.

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر شما