شناسهٔ خبر: 47883059 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سفیر روسیه برای از سرگیری فعالیت‌ها به آمریکا بازگشت

بر اساس توافق رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در دیدار ژنو، سفیر مسکو برای از سرگیری فعالیت‌ها به واشنگتن سفر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا، پس از توافق روسای جمهور روسیه و آمریکا در نشست ژنو، به قصد ادامه فعالیت‌های خود، مسکو را ترک و به واشنگتن بازگشت.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا و جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه، بهار امسال به دلیل بدتر شدن روابط بین دو کشور، به کشور‌های خود سفر کردند.

آنتونف، اعلام کرد: به روابط روسیه و آمریکا خوش بین هستم و امیدوارم کار سازنده‌ای در بازسازی روابط دو جانبه داشته باشم.

او اضافه کرد: من با خلق و خوی خوشبینانه نسبت به نتایج دیدار  ولادمیر پوتین و جو بایدن، راهی آمریکا می‌شوم. من مشتاقانه منتظر کار سازنده با همکاران آمریکایی برای ایجاد روابط عادلانه و عملی هستم. فردا و روز‌های آینده برنامه‌ها، جلسات برنامه ریزی شده و کار‌های زیادی باید صورت بگیرد. ما روی پیشرفت ها بر اساس دیدار و گفتگو روسای جمهور دو کشور حساب می‌کنیم.

جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه نیز روز شنبه تاکید کرد که به زودی به مسکو باز خواهد گشت.

 آمریکا و روسیه پیش‌تر به‌دلیل تشدید تنش‌ها سفرای خود را فراخوانده بودند اما در دیدار خود در ژنو سوئیس درباره بازگشت سفرا به توافق رسیدند.

دیدار رسمی جو بایدن و ولادیمیر پوتین، رؤسای‌جمهور آمریکا و روسیه برای نخستین‌بار چهارشنبه گذشته در ژنو برگزار شد و کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره آن اعلام کرد که دو کشور به‌دنبال بازیابی روابط قابل پیش‌بینی و با ثبات بین خود هستند. 

رئیس جمهور آمریکا در نشستی خبری بعد از دیدار با همتای روس خود تاکید کرد باید در جهت منافع مردم دوکشور همکاری شود و گفت: تلاش کردیم که برای دستیابی به ثبات در جهان گفت‌وگوی راهبردی را آغاز کنیم. ما باید در جهت منافع مردم آمریکا و روسیه همکاری کنیم.

رئیس جمهور روسیه نیز در کنفرانسی خبری پس از این دیدار اعلام کرد که من با همتای آمریکایی‌ام درباره مسائل تجاری، همکاری در قطب شمال و دیگر مسائل به گفت‌وگو پرداختم. ما در مورد بازگشت سفرا بین واشنگتن و مسکو توافق کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما