شناسهٔ خبر: 47883034 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کنایه نویسنده یمنی به گوترش: گویا کودکان شهید ما، قاتل ندارند

یک تحلیلگر و فعال سیاسی یمن با انتشار یادداشتی، اقدام اخیر دبیرکل سازمان ملل در نادیده گرفتن جنایات آل سعود علیه کودکان یمن، نوشت که این یک رسوایی برای چنین سازمانی است زیرا به گونه‌ای رفتار کرد که گویی کودکان شهید یمن هیچ قاتلی ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جمعه گذشته (۱۸ ژوئن)، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که «آنتونیو گوترش»  دبیر کل این سازمان تصمیم گرفته است که نام جنبش انصارالله را در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان قرار دهد،اما چنین تصمیمی درباره عربستان سعودی گرفته نشده است. امری که با واکنش تند بسیاری از مقامات دولت نجات ملی یمن همراه شد.

جنبش انصارالله یمن نیز دیروز اعلام کرد که دبیر کل سازمان ملل با تصمیم خود در درج نام جنبش انصار الله در فهرست ناقضان حقوق کودکان، خود و این نهاد بین المللی را در فهرست ننگ قرار داد. آنتونیو گوترش ثابت کرد که سازمان ملل فقط یک نهاد بی‌اهمیت است که کشورهای قدرتمند از آن برای تحریف واقعیت‌ها و مصادره حقوق ملت‌های مستضعف سوء استفاده می‌کنند.

دفتر سیاسی این جنبش اعلام کرد: «کودکان یمن می‌دانند چه کسی آنها را با هواپیماها و محاصره کشورشان کشته است و می‌دانند چه کسی خون و کودکی آنها را با تمدید دوران ریاست خود معامله می‌کند. کودکان یمنی با وجود بی گناه بودنشان نسبت به دبیر کل سازمان ملل به خاطر اینکه دچار مشکل روانی و اخلاقی است، حس ترحم دارند».

«محمد امین الحمیری» عضو دبیرکلی حزب «السلم و التنمیه» یمن و از نویسندگان و تحلیلگران سیاسی این کشور نیز با انتشار یادداشتی در پایگاه خبری «انصارالله»، نوشت: «جنگ خصمانه و محاصره یمن، سازمان ملل را در قبال جنایات مختلفی که طی سالهای گذسته در  این کشور در سایه تداوم جنگ و محاصره روی داد، رسوا کرد».

وی با تیتر کنایه آمیز، « رسوایی سازمان ملل..کودکانِ شهید ما قاتل ندارند» به چشم‌پوشی گوترش از جنایات ائتلاف سعودی در کشتار کودکان یمنی اشاره کرد و دلیل آن را جویا شد.

وی نوشت:« [سازمان ملل] تلاش کرد و تمام تلاش خود را وقف این امر کرد که خود را در جایگاه یک میانجی بی‌طرف و سردرگم نشان دهد..اما در نهایت مَنِش متولیان آن از این امر جلوگیری کرد و واقعیت این‌که آنها ابزار مزدوری هستند، برملا شد و به جای آن‌که، جنایتکاران در فهرست موسوم به سیاه جنایتکاران جنگی قرار گیرند، این سازمان، یک قربانی را که به آن حمله شده و کلیه قوانین و عرف‌های بین‌المللی به او حق دفاع از خود را می‌دهد، در این فهرست قرار داد».

این تحلیلگر یمنی در ادامه نوشت که با همه این‌ها، جای هراسی نیست. زیرا این اقدام سازمان ملل بر میزان پایبندی مردم یمن به گزینه‌های درست و حق خود که از همان آغاز تجاوز به آن تمسک ورزیدند، خواهد افزود و می‌داند که خداوند به او در همه چالش‌ها و تحولات کمک خواهد کرد.

وی در پایان نوشت: «در برابر چنین استکباری .. ما به نوبه خود ، به عنوان مردم یمن، بار دیگر بر ایستادگی کامل و موضع ثابت قدم خود در کنار همه آزادگان جهان و در رأس آن‌ها، گروه انصارالله در مسیر رهایی از سلطه خارجی، تا رسیدن به آرمانهای کشورمان در آزادی، حاکمیت و استقلال تاکید می‌کنیم».

تجاوز نظامی به یمن در فرودین ۱۴۰۰ وارد هفتمین سال خود شد. جنگی نابرابر که به گفته مقامات سازمان ملل بدترین فاجعه‌ انسانی حال حاضر جهان را رقم زده است. یک تراژدی با ابعاد و تبعات سیاسی، اجتماعی، نظامی، منطقه‌ای و جهانی که تا بدین جا افق روشنی برای توقف آن دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/م

نظر شما