شناسهٔ خبر: 47879949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

واکنش فلسطینیان به لیست ناقضان حقوق کودکان

حماس اعلام کرد: این موضع جانبدارانه از رژیم اشغالگر باعث نمی‌شود که تنها از مجازات جان به در ببرد بلکه چراغ سبزی برای ادامه جنایت‌هایش و نقض قوانین بین الملی است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از المیادین، گروه‌های فلسطینی و دولت صنعا لیست ننگین ناقضان حقوق کودکان سازمان ملل را محکوم کردند.

 

جنبش حماس عدم درج نام ارتش رژیم صهیونیستی در لیست ننگ ناقضان حقوق کودکان سازمان ملل را محکوم و اعلام کرد: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل مسئولیت این اقدام را برعهده دارد این درحالی است که رژیم صهیونیستی مسئولیت جنایت‌های بزرگی علیه کودکان فلسطینی را برعهده دارد. رژیم اشغالگر طی تجاوز اخیر به غزه ۶۶ کودک را به شهادت رساند. همچنین شاهد قتل هر روز کودکان در معابر در کرانه باختری هستیم و همین یک مسئله برای درج نام اشغالگران در لیست سیاه کافی است.

 

حماس اعلام کرد: این موضع جانبدارانه از رژیم اشغالگر باعث نمی‌شود که تنها از مجازات جان به در ببرد بلکه چراغ سبزی برای ادامه جنایت‌هایش و نقض قوانین بین الملی است.

 

همچنین جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین اقدام گوترش را محکوم کرد و از وی خواست گام‌های عملی برای مقابله با اشغالگران و ظلمشان علیه مردم فلسطین اتخاذ کند.

 

از سوی دیگر عبدالعزیز بن حبتور، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت: تصمیم سازمان ملل درباره درج نام انصارالله در لیست ناقضان حقوق کودکان تلاشی برای فشار بر ما به عنوان یک طرف ملی برای قبول تصمیمات ظالمانه است. عربستان طی تجاوز به مردم یمن قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت را با پول خرید. ما غیرنظامیان یمنی را هدف قرار ندادیم اما ائتلاف تعداد زیادی از غیرنظامیان را هدف قرار داد.

 

جلال الرویشان، معاون نخست وزیر یمن نیز گفت: نمی‌دانیم جهان که شاهد کشتار بیش از ۵۰ کودک در اتوبوس مدرسه توسط ائتلاف سعودی بوده چگونه می‌گوید کشورهای ائتلاف حقوق کودکان را نقض نمی‌کنند.

 

طه المتوکل، وزیر بهداشت دولت صنعا نیز گفت: ائتلاف متجاوز بیش از ۳۰۰۰ کودک یمنی را شهید و بیش از ۴۰۰۰ را زخمی و فلج کرد. سازمان یونیسف حمایت خود را از کودکان یمنی در سایه وجود بیش از ۴۰۰ هزار کودک که از سوءتغذیه رنج می‌برند و ۸۰ هزار تن از آن ها تهدید به مرگ هستند متوقف کرده است.

 

همچنین محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن گفت: از بان کی مون، دبیرکل سابق سازمان ملل سوال کردم که دلیل حذف نام عربستان از لیست قاتلان کودکان چه بود. وی جواب داد که فشار مالی بود.

 

انتهای پیام/م.ح

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما